سایه سنگین “امیرخان” ۲۰۰۷ در “قلعه نواد” ۲۰۲۳

قلعه نویی

آرمان مزور – محمد سعید رضایی: این روزها همه نگرانند که تیم فوتبال ایران غافلگیر نشود و سوریه را در جام ملت های آسیا غافلگیر نکند. شاید وحشتناک ترین شبهه و فکری که در این زمینه وجود دارد، خاطرات جام ملت های آسیا 2007، امیرخان قلعه قهرمان فصل 84-85 استقلال ایران و تیمش با زوج فانی باشد. او با ترکیب عنایتی و اکبرپور توانست بارسلونا را در همان فصل در اسپانیا گلزنی کند، یک بار از استقلال جدا شد و به تیم فوتبال ایران رفت. پس از کسب نتایج ضعیف در جام جهانی 2006 و کسب تنها یک امتیاز در سه بازی، برانکو ایوانکوویچ حتی تمایلی به بازگشت به ایران نداشت. در آن زمان تیم ملی فوتبال ایران در حال ریزش بود و ایران پس از سال ها اولین تورنمنت خود را بدون علی دایی برگزار می کرد. در آن روزها و قبل از جام ملت های آسیا، امیرخان که هیچکس را نپذیرفت و مطبوعات و منتقدان را به “تعصب” متهم کرد، لباس علی دایی را به رسول خطیبی سپرد.

حسن رودباریان و وحید طالب لو جای میرزاپور قابل اعتماد را در ترکیب گرفتند و عنایتی به خط حمله ایران اضافه شد. ایران با نتیجه 2-1 ازبکستان و مالزی را 2-0 شکست داد و با چین که به عنوان تیم اول صعود کرد به تساوی رسید و رقیب نه چندان قدرتمند کره جنوبی شد که با 4 امتیاز تیم دوم گروه بود. مسابقات. انتقادها هر روز بیشتر می شد، یکی از مهم ترین انتقادها این بود که ایمان مبعلی، ستاره آن روزهای تیم فوتبال ایران در دقایق 50 و 60 وارد زمین شد و امیر قلعه نوعی او را به عنوان «تعویض» به زمین آورد. ” اگر همه تیم های آسیایی در آن سال ها می خواستند یک ایمان مبعلی داشته باشند به او لقب طلایی می دادند. کره ای ها برخلاف فصل قبل تیم جوانی را به این مسابقات اعزام کرده بودند و خبری از ستاره های قدیمی آنها نبود. دو تیم وقت قانونی و وقت اضافه را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشتند. ایران در این دیدار فرصت های زیادی برای گلزنی داشت اما واکنش های دروازه بان کره ای مانع از باز شدن دروازه آنها شد. بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. تیم قلعه نویی در این جام هم تسلیم نشد و رسول خطیبی و مهدی مهدوی کیا ضربات پنالتی خود را خراب کردند تا ایران به نیمه نهایی راه پیدا نکند و کره در بازی بعدی که سومین بازی خود در آسیا است مغلوب عراق شد.

اما امیر قلعه همچنان معتقد است در آن سال به او ظلم شد، او دیروز در نشست خبری پیش از بازی با سوریه در مسابقات قهرمانی آسیا با اشاره به شرایط فوتبال ایران پس از حذف تیم تحت هدایتش در جام ملت های آسیا 2007، گفت. من از رها شدن خیلی ناراحت نبودم، از ظلم و رفتار بدی که رخ داد ناراحت بودم.» مربی را در بدترین شرایط تاریخ فوتبال می آورند که فدراسیون رئیس ندارد، فوتبال تعلیق می شود و دو گروه سیاسی با هم درگیر هستند و یک مربی می آید و نمی بازد و میانگین هر مسابقه 2.1 امتیاز است. ، و آن را بدون ضرر ترک می کنند. حتی الان هم تکه هایی از آن زمان وجود دارد و فکر نکنید که دیگر وجود ندارد. همین افراد از سال 2007 با میکروفون های مختلف و لباس های مختلف، ترکش های زیادی زدند. من تا زمانی که شما حضور دارید به وظیفه خود عمل می کنم. مربی تیم فوتبال درباره دیدار مقابل سوریه نیز گفت: با شناختی که از سرمربی بزرگ سوریه و این تیم داریم قطعا ساختار دفاعی قوی خواهند داشت. ما با تیمی سخت کوش بازی می کنیم و باید بیشترین دوندگی و کمترین خطا را داشته باشیم.

حالا هم سایه اشتباهات طولانی در تعویض ها و لیست تیم از روی سر قلعه نویی پاک نشده است و در دقیقه 63 محمد محبی جای مهدی قیدی را در زمین گرفت و سامان قدوس به جای امید ابراهیمی ( مسن ترین بازیکن تاریخ ) قرار گرفت. تیم ایران)، همه آنلاین، افراد اجتماعی در مورد اینکه چطور ممکن است او یک بازیساز و یک ضربان‌ساز در برابر سوری‌های سریع بیرون بیاورد و این دو بازیکن را به میدان بیاورد، صحبت می‌کردند. امید ابراهیمی با اخراج طارمی نتوانست چندان موثر باشد و محبی که 10 دقیقه پس از ورود به زمین کارت زرد دریافت کرده بود نتوانست بازی کند. امیدواریم نه تنها قلعه نویی با 60 سالگی، بلکه تمام فوتبال ما و ساختار تشکیلاتی آن از این موضوع درس بگیرد.

The post سایه سنگین «امیرخان» 2007 در «قلعه» 2023 اولین بار در روزنامه آرمان مزور پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.