ماموریت ها و ویژگی های ماهواره ناهید ۲; برنامه توسعه ماهواره ناهید ۲ – بازیگرها

ها و ویژگی های ماهواره ناهید 2 1

محتوای ماموریت ها و ویژگی های ماهواره ناهید 2. برنامه توسعه ماهواره ناهید 2 اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

ماهواره های خانواده ناهید باید گام مهمی برای توسعه محموله مخابراتی باشد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد ماموریت ها و مشخصات ماهواره ناهید 2 ما آن را در اختیار شما قرار می دهیم.

رئیس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ای پژوهشگاه فضایی ایران، مأموریت‌ها و ویژگی‌های ماهواره ناهید ۲ را برجسته کرد و گفت: ماهواره‌های خانواده ناهید باید گام مهمی در توسعه محموله‌های مخابراتی باشند.

وی اظهار داشت: این ماهواره ها امکان ارتباط و تبادل اطلاعات با کاربران داخل کشور را فراهم می کند.

یکی از ماموریت ماهواره ناهید 2 رسیدن به مدار GEO در فاصله 35 هزار کیلومتری زمین قرار دارد. در زیر به تمامی مشخصات این ماهواره پیشرفته ایرانی اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: ساخت ماهواره های هیبریدی در ایران

ماموریت ها و ویژگی های ماهواره ناهید 2

دکتر مهدی نصیری، رئیس پژوهشکده سامانه های ماهواره ای پژوهشگاه فضایی ایرانوی با تاکید بر اینکه مجموعه ماهواره‌های ناهید گامی در جهت توسعه محموله‌های مخابراتی در مدار GEO است، گفت: با طراحی معماری مخابراتی که بر روی ماهواره ناهید 2 انجام شد، این پتانسیل وجود دارد که کاربران در داخل آن قرار بگیرند. در این کشور ماهواره هایی در حوزه بینایی وجود دارد که با یکدیگر تبادل داده می کنند.

وی در خصوص کاربردها و ماموریت های ماهواره ناهید 2 گفت:

ما 3 مدار اصلی در فضا داریم که شامل مدار LEO در فاصله کمتر از 2000 کیلومتر، مدار MEO در فاصله 2000 تا کمتر از 36000 کیلومتر و مدار GEO در فاصله 36000 کیلومتر است.

ماموریت ها و ویژگی های ماهواره ناهید 2

وی با بیان اینکه برای رسیدن به مدار GEO و استقرار ماهواره عملیاتی در آن، کسب تجربیات و دانش فنی مختلف ضروری است، افزود: برای این کار باید با ماهواره های کوچکتر و در مدار پایین تر، فناوری ها و زیرسیستم ها آزمایش شوند. و ثابت شده … در این زمینه ماهواره ارتباطی ناهید 2 با جرمی حدود 120 کیلوگرم، یکی از مراحل برنامه راهبردی رسیدن به مسیر ماهواره ارتباطی زمین (مدار GEO) خواهد بود.»

نصیری از جمله اپلیکیشن ها و ماموریت های ماهواره ای ناهید آزمایش بارهای باند KU و گامی در جهت توسعه محموله های مخابراتی در مدار GEO نامیده می شود.

رئیس پژوهشکده سامانه های ماهواره ای پژوهشگاه فضایی ادامه داد:

به عبارت دقیق‌تر، از جمله مأموریت‌های این ماهواره می‌توان به توسعه و آزمایش فناوری‌های کلیدی لازم، آزمایش‌های انتقال مداری، موقعیت‌یابی مستقل از GPS، اندازه‌گیری تابش فضایی، آزمایش زیرسیستم‌های مختلف ماهواره در فضا و استقرار ارتباط بین دو نقطه در نمای ماهواره ای

وی در پاسخ به این سوال که ایجاد و برقراری ارتباط بین دو نقطه برای «ناهید 2» چگونه پیش بینی شده است، توضیح داد: با طراحی معماری مخابراتی که انجام شده، این احتمال وجود دارد که کاربران داخل کشور و با کمک این تجهیزات می توانید “تا زمانی که ماهواره در میدان دید قرار دارد، حامل های مورد نظر با یکدیگر تبادل داده خواهند کرد.”

بیشتر بخوانید:

  • پرتاب دو ماهواره ایرانی از پایگاه فضایی روسیه؛ ویژگی های ماهواره کوثر و هدهد.
  • ایران مسئولیت پرتاب ماهواره یک کشور خارجی را بر عهده گرفت. آخرین دستاورد دولت سیزدهم
  • پرتاب دو ماهواره پیشرفته ایرانی از پایگاه فضایی چابهار ویژگی های ماهواره ظفر 2 و ناهید 2

نظر شما در مورد ماهواره ناهید 2 و ماموریت های آن چیست؟ لطفا افکار خود را با ما به اشتراک بگذارید.

محتوای ماموریت ها و ویژگی های ماهواره ناهید 2. برنامه توسعه ماهواره ناهید 2 اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.