مکان های تفریحی شیراز، سفر به نگین ایران اندلرن

های تفریحی شیراز، سفر به نگین ایران اندلرن

آیا به شیراز سفر کرده اید و لیستی از مکان های تفریحی شیراز می خواهید؟ در این مقاله با ما همراه باشید!

شیراز شهر شعر و گل و پرتقال مملو از جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از باغ‌های جذاب و عمارت‌های باشکوه گرفته تا بازارهای پررونق و مکان‌های مذهبی، شیراز برای همه چیزهایی برای ارائه دارد.

در این مقاله به معرفی برخی از محبوب ترین آنها می پردازیم. مکان های گردشگری شیراز ما پرداخت می کنیم

باغ های شیراز

باغ ارم:این باغ باشکوه که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، یکی از زیباترین باغ های ایران به شمار می رود. عمارت کلاه فرنگی، باغ های پلکانی و درختان سر به فلک کشیده این باغ همه بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند.

باغ دلگشا:این باغ تاریخی که در دوران صفویه ساخته شده، دارای عمارت زیبا، حوض های فیروزه ای رنگ و درختان چنار صد ساله است. باغ دلگشا مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است.

قوام باغ نارنجستان:این باغ قاجاری که زمانی محل سکونت یکی از ثروتمندترین خانواده های شیراز بود، دارای عمارت کاشی کاری شده، درختان پرتقال و موزه است.

1716880800 23 مکان های تفریحی شیراز، سفر به نگین ایران اندلرن

مکان های تاریخی شیراز

پرسپولیس:این مجموعه باستانی که پایتخت امپراتوری هخامنشیان بوده، یکی از مهم ترین مکان های تاریخی ایران است. تخت جمشید با ستون های بلند، کاخ های باشکوه و نقش برجسته های ظریف خود همه بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند.

نقش رستم:این مجموعه باستانی آرامگاه داریوش اول، خشایارشا و اردشیر اول هخامنشی است. رستم همچنین دارای نقش برجسته هایی است که وقایع مهم تاریخ هخامنشیان را به تصویر می کشد.

مسجد نصیرالملک:این مسجد باشکوه که به مسجد صورتی نیز معروف است به دلیل کاشی کاری های ظریف و رنگارنگش معروف است. نور خورشید که از پنجره های رنگارنگ مسجد می گذرد فضایی بدیع و معنوی ایجاد می کند.

1716880800 932 مکان های تفریحی شیراز، سفر به نگین ایران اندلرن

مکان های تفریحی شیراز

باغ زیبا: این شهربازی بزرگ دارای شهربازی، استخر، رستوران و کافه تریا می باشد. باغ دلپذیر مکانی عالی برای تفریح ​​با خانواده و دوستان است.

بازار وکیل:این بازار تاریخی که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده ایران است، مکانی عالی برای خرید سوغاتی و تجربه فرهنگ اصیل ایرانی است. در بازار وکیل می توانید انواع قالی، ادویه، جواهرات و صنایع دستی را پیدا کنید.

سادیا:این آرامگاه مدفن سعدی شاعر نامدار ایرانی است. سعدیه مکانی آرام و دلپذیر برای بازدید با باغ های زیبا و عمارت تزئین شده با کاشی است.

این ها تنها بخشی از مکان های تفریحی شیراز هستند. با کمی گشت و گذار می توانید مکان های جالب دیگری را در این شهر زیبا پیدا کنید.

نکاتی برای برنامه ریزی سفر به شیراز

بهترین زمان برای سفر به شیراز: بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به شیراز است. در این فصول آب و هوا معتدل و مطبوع است.
چگونه به شیراز برویم: شیراز دارای فرودگاه و ایستگاه قطار است. می توانید با هواپیما یا قطار به این شهر سفر کنید.
اقامت: با هر بودجه ای چندین هتل و اقامتگاه در شیراز وجود دارد. می توانید هتل های لوکس، هتل های میان رده یا اقامتگاه های بوم گردی را انتخاب کنید.
حمل و نقل: بهترین راه برای گشت و گذار در شیراز تاکسی یا اتوبوس است.

غذاهای شیرازی

شیراز به غذاهای لذیذش هم معروف است. در این شهر می توانید انواع غذاهای ایرانی مانند کباب، قورمه سبزی، دیزی و آش را امتحان کنید. علاوه بر این، رستوران های زیادی در شیراز وجود دارد که غذاهای بین المللی سرو می کنند.

نکاتی برای بازدید از اماکن تفریحی شیراز.

  • لباس مناسب بپوشید: هنگام بازدید از اماکن مذهبی، مانند مسجد نصیرالملک، زنان ملزم به پوشیدن روسری و پوشیدن لباس های معمولی هستند.
  • کفش مناسب بپوشید: هنگام بازدید از تخت جمشید و نقش رستم باید کفش راحتی بپوشید زیرا باید مسافت زیادی را پیاده روی کنید.
  • آفتاب سوختگی: در فصل تابستان هوای شیراز گرم و خشک است. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • احترام به فرهنگ: هنگام بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی، به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی احترام بگذارید.

نتیجه

شیراز شهری زیبا و تاریخی است که برای همه چیزهایی برای ارائه دارد. با رعایت توصیه های ارائه شده در این مقاله و همچنین سایت شیرازی شو می توانید سفری خاطره انگیز به این شهر داشته باشید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

اگر تا به حال به شیراز سفر کرده اید نظر خود را در مورد این شهر در قسمت نظرات بنویسید تا سایر دوستان نیز از آن استفاده کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.