واقعا شوهر “شورانگیز طباطبایی” این اقای بازیگر سرشناس است/ عکس

واقعا شوهر "شورانگیز طباطبایی" این اقای بازیگر سرشناس است/ عکس

محمد صالح علاء در سال 57 با شورانگیز طباطبایی بازیگر مطرح سینمای قبل انقلاب ازدواج کرد.

به گزارش بازیگرها به نقل از ساعد نیوز، محمد صالح علاء (زادهٔ ۱۳۳۱ در اراک) بازیگر، شاعر، نویسنده، مجری تلویزیون، فیلم‌ساز و ترانه‌سرای اهل ایران در سال 57 با شورانگیز طباطبایی ازدواج کرد.

صالح علاء در سال ۱۳۳۱ در شهر اراک به دنیا آمد.

او در سال ۱۳۵۶ از مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن فوق دیپلم سینما و تلویزیون گرفت.

در سال ۱۳۵۹ لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال ۱۳۷۲ فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی گرفت.

شروع فعالیت

فعالیت هنری او از سال ۱۳۴۷ با قصه نویسی و قصه خوانی در رادیو و سپس نویسندگی متن برنامه و نمایش نامه بود.

برنامه سراسیمه سلام اولین برنامه ای بود که برای رادیو ساخت که در آن بصورت فی البداله در خصوص ائمه اطهار صحبت می کرد و ساعت چهار صبح از رادیو جوان پخش می شد.

ترانه سرایی

در سال 1355 که 24 ساله بود وارد ترانه سرایی شد و اولین شعر او با آهنگی بنام شازده خانم با صدای ستار منتشر شد.

سپس ترانه آهنگ زائر خانم رامش و حضرت عشق گوگوش را نوشت تا اینکه با هنرمندانی چون مهرداد آسمانی ، فریدون آسرایی و علیرضا افتخاری وارد همکاری شد

فعالیت سینمایی

فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۴۷ با ساخت فیلم های تبلیغاتی و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با «تیغ و ابریشم» کاری از مسعود کیمیایی آغاز کرده است.

ترجمه کتاب

صالح علاء کتاب عجیب «تمامی آنچه که مردان در باب زنان می دانند» اثر عبدل اسمیت را ترجمه کرده است.

وقتی این کتاب ۱۱۰ صفحه ای را باز کرده و تا انتها ورق می زنید چیزی جز صفحات سفید نمی بینید. از این کتاب بیش از ۲۸ چاپ به فروش رفته است.

نوشته واقعا شوهر “شورانگیز طباطبایی” این اقای بازیگر سرشناس است/ عکس اولین بار در بازیگرها. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.