چرا استیبل کوین های تتر و USDT به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز دیجیتال تبدیل شده اند؟ – شکل

قیمت لحظه ای نیپوتو

مقاله چرا استیبل کوین های تتر و USDT به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز دیجیتال تبدیل شده اند؟ اولین بار در سایت بازیگرها نوشته شد: فیلم، بازی و هنر. – بازیگرها – سینما، بازی و هنر – رسانه تخصصی سینما، بازی و هنر – https://bazigarha.com/

چرا استیبل کوین های تتر و USDT به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز دیجیتال تبدیل شده اند؟

به قیمت لحظه ای نیپوتو
با قیمت لحظه ای نیپوتو

USDT، استیبل کوین صادر شده توسط Tether Holdings Ltd.، باارزش‌ترین ارز دیجیتالی نیست که احتمالاً شما را ثروتمند می‌کند. تتر به ازای هر 1 دلاری که به آن می دهید یک سکه به شما می دهد که تقریباً همیشه 1 دلار ارزش دارد. این ابزار آن را به پرفروش ترین توکن دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. همچنین به دنبال فروپاشی صرافی FTX باعث نگرانی شده است. اگر USDT سقوط کند، خطر آشفتگی گسترده تر در بازار کریپتو می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. اگر تصمیم به خرید سکه تتر دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

1) استیبل کوین USDT چیست؟

تتر یک استیبل کوین است، دسته‌ای از دارایی‌های دیجیتال که بر خلاف اکثر ارزهای دیجیتال، که می‌توانند نوسانات زیادی را تجربه کنند، همیشه ارزش ثابتی دارند، معمولاً ۱ دلار. بیشتر استیبل کوین‌ها با وعده نگه داشتن ارزشی معادل وجوه به عنوان وثیقه برای تطبیق با سکه‌های فروخته شده، پیوند خود را حفظ می‌کنند. برای استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات، مانند USDT، بیشتر این وثیقه معمولاً در ترکیبی از وجه نقد و معادل‌های نقد نگهداری می‌شود.

2) جذاب USDT در چه

USDT تا کنون بزرگترین استیبل کوین است که در حال حاضر حدود 65 میلیارد دلار عرضه دارد. نزدیکترین رقیب آن سکه USDC Circle با پیشنهادی در حدود 42 میلیارد دلار است. در همین حال، بیت کوین و اتر تنها ارزهای رمزنگاری شده از هر نوعی هستند که ارزش بازار بالاتری نسبت به تتر دارند. سرمایه گذاران می توانند از استیبل کوین ها به عنوان گزینه آسان تری برای خرید ارز دیجیتال یا معامله توکن های مختلف استفاده کنند. ثبات قیمت آن معاملات را بسیار آسان‌تر می‌کند، و به ویژه USDT می‌تواند آسان‌تر از جایگزین‌ها استفاده شود، زیرا صرافی‌ها گزینه‌های بیشتری برای خرید و فروش ارائه می‌دهند. USDT آنها پیشنهاد می کنند در توکن های دیگر سرمایه گذاری کنند.

3) چرا مهم است؟

USDT را می توان با بیش از 4000 ارز دیگر در مبادلات متمرکز و احتمالاً حتی ارزهای غیرمتمرکزتر که همیشه دلارهای معمولی را قبول نمی کنند معامله کرد. در نتیجه، شرکت فعالانه در بازار ارزهای دیجیتال بدون استفاده از USDT برای معامله گران بسیار دشوار است. اگر USDT با مسائلی مواجه شود که جذابیت یا کاربرد آن را کاهش می دهد، می تواند یک واکنش زنجیره ای در سراسر بخش ایجاد کند و حجم معاملات را به شدت کاهش دهد.

4) نگرانی در مورد تتر چیست؟

نگرانی بزرگ USDT این است که تقریباً همیشه 1 دلار ارزش دارد. سوال این است که آیا تتر به عنوان صادرکننده USDT واقعا وثیقه کافی برای حفظ برابری دلار ارائه خواهد کرد؟ سوالاتی اندکی پس از اولین راه اندازی آن در سال 2014 مطرح شد، زیرا این شرکت هرگز صورت های مالی حسابرسی شده ای را که بانک های عادی ملزم به گزارش آن هستند منتشر نکرده است. تردید سرمایه گذاران باعث شد که این شرکت در سال 2017 شروع به صدور گواهینامه های مربوط به ذخایر خود کند که در حال حاضر توسط شرکت حسابداری شخص ثالث BDO Italia انجام می شود. اکنون این گواهی ها هر سه ماه یکبار ثبت می شود. در همین راستا، تتر و بیت فینکس 18.5 میلیون دلار جریمه شدند، در حالی که توافق دیگری با کمیسیون معاملات آتی کالا، تتر و بیت فینکس را به پرداخت 42.5 میلیون دلار جریمه در همان سال محکوم کرد. برخی از تحقیقات هنوز ادامه دارد، از جمله تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد اینکه آیا مدیران Tether از شرکای بانکی خود کلاهبرداری کرده اند یا خیر.

5) در مورد امور مالی تتر چه می دانیم؟

گواهینامه ها واقعی نیستند، مانند آنچه شرکت های سهامی عام سالانه برای سهامداران صادر می کنند. این بدان معناست که در حالی که تتر گزارش می دهد که حدود 82 درصد از ذخایر خود را به صورت نقد و معادل نقد نگهداری می کند، ما دقیقاً نمی دانیم این دارایی ها در کجا قرار دارند، در کدام صندوق های بازار پول سرمایه گذاری می کند، یا هر جزئیات دیگری که ممکن است به معنای داشتن آن باشد. سطحی از ریسک تتر در 13 دسامبر گفت که قصد دارد تا سال 2023 به تدریج فعالیت های وام دهی خود را به صفر برساند.

6) چرا این یک مشکل است؟

از آنجایی که قرار است USDT همیشه یک دلار ارزش داشته باشد، سرمایه‌گذاران کریپتو تمایل دارند با Tether مانند یک بانک رفتار کنند، اما بدون بیمه سپرده‌ای که بانک‌های عادی برای محافظت از مشتریان خود دارند. اگر مردم نسبت به توانایی تتر در انجام این وعده در زمان استرس بازار اعتماد کمتری داشته باشند، پیوند USDT با دلار می‌تواند ضعیف شود و ارز دیجیتال آسیب‌پذیر شود. اگر ارزش آن برای مدت طولانی بالاتر یا کمتر از یک دلار باشد، هم بر نحوه تجارت ارزهای دیجیتال به طور منظم و هم بر خزانه بسیاری از شرکت ها و پروژه های رمزنگاری که از دارایی های USDT درست مانند یک بانک معمولی استفاده می کنند، تأثیر می گذارد. . فروپاشی چندین شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های ایمن‌تر سوق داده است و USDT Tether با کاهش عرضه در گردش آن به ۸۳ میلیارد دلار در اوج خود در آوریل، بیشترین فشار را متحمل شده است. در ماه مه، زمانی که اکوسیستم Terra سقوط کرد، USDT به 95 سنت کاهش یافت زیرا کاربران برای فروش USDT برای خرید سایر استیبل کوین ها هجوم آوردند یا صرفاً دلارهای خود را پس گرفتند. با توجه به نگرانی های سرمایه گذار از زمان سقوط FTX، هرگونه از دست دادن اعتماد به USDT احتمالاً باعث کاهش اعتماد در کل بازار ارزهای دیجیتال می شود.

7) نظر قانونگذاران چیست؟

مدتی است که استیبل کوین ها یکی از دغدغه های اصلی قانون گذاران بوده است. هنگامی که بازار پول ایالات متحده در طول بحران مالی 2008 تعهد خود را به قیمت هر سهم 1 دلار انجام نداد، فدرال رزرو مجبور شد برای ارائه کمک های مالی وارد عمل شود. رگولاتورها همچنین نگران هستند که استیبل کوین ها نقطه اصلی همپوشانی بین دنیای ارزهای دیجیتال و موسسات مالی سنتی هستند. در نهایت، آنها نگران این هستند که اگر USDT بدون هیچ گونه کنترلی از نظر سیستمی در دنیای واقعی مهم شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.

8) قانونگذاران چه پیشنهادی دارند؟

هیئت ثبات مالی، بدنه ای از تنظیم کننده های جهانی، گزارشی را در ماه اکتبر منتشر کرد که در آن خواستار رویکردی شد که می تواند به عنوان «همان کسب و کار، همان ریسک، مقررات مشابه» خلاصه شود، که بر اساس آن استیبل کوین ها تابع قوانین مشابه شرکت ها خواهند بود. که فعالیت های مشابهی انجام می دهند. در همین حال، قانونگذاران در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا، ژاپن و بسیاری دیگر در سال جاری زمان زیادی را صرف بررسی قوانینی کرده اند که بخش 150 میلیارد دلاری استیبل کوین را اصلاح می کند.

منبع: نیپوتو

مقاله چرا استیبل کوین های تتر و USDT به یک نگرانی بزرگ در بازار ارز دیجیتال تبدیل شده اند؟ اولین بار در سایت بازیگرها نوشته شد: فیلم، بازی و هنر. – بازیگرها – سینما، بازی و هنر – رسانه تخصصی سینما، بازی و هنر – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.