کاشت اولین تراشه پیوند عصبی در مغز انسان؛ ایلان ماسک با “تله پاتی” – بازیگرها – تاریخ می سازد

آزمایش انسانی نورالینک به زودی آغاز می‌شود

مسئله کاشت اولین تراشه پیوند عصبی در مغز انسان. تاریخ سازی با “تله پاتی” اثر ایلان ماسک اولین بار در بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

ایلان ماسک بالاخره این کار را کرد کاشت اولین تراشه Neuralink در مغز انسان تبدیل شود. این تراشه به افتخار دومین فرد ثروتمند جهان “تله پاتی” نامگذاری شده است.

پس از ماه ها خبر هیجان انگیز، سرانجام اولین تراشه Neuralink در مغز انسان کاشته شد. الون ماسک او که اکنون دومین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود، مالک و موسس شرکت نورالینک است و ایده ساخت تراشه ای برای عملکرد در مغز انسان را مطرح کرده است.

با استفاده از این تراشه پیشرفته می توان اندام بیماران کاملا فلج را احیا کرد و کنترل مغز را به دست آورد. البته این تنها کاربرد این تراشه نیست و در آینده کیس های بیشتری دریافت خواهد کرد.

ماسک قبلاً گفته بود که آزمایش انسانی تراشه را تا پایان سال 2023 انجام خواهد داد. اگرچه با کمی تأخیر، انجام شده است و گفته می شود که گیرنده در حال بهبود است.

بیشتر بخوانید: استارتاپ Neuralink ایلان ماسک ۴۳ میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد

کاشت اولین تراشه Neuralink در مغز انسان

ماه ها قبل شرکت نورالینک اخطاریه ای برای استخدام داوطلبان برای آزمایش های انسانی تراشه های مغزی صادر کرد. اولین هدف این شرکت و مدیرعامل جنجالی آن، کوادری پلژی و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) یا آسیب نخاعی بود. پس از آن، این شرکت توانست آزمایش انسانی تراشه خود را مجاز کند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) win چندی پیش، ایلان ماسک این را اعلام کرد آزمایش تراشه Neuralink توسط انسان این کار را تا پایان سال 2023 انجام خواهد داد. اگرچه کمی تأخیر وجود داشت، اما آزمایش قبلاً انجام شده و ظاهراً موفقیت آمیز بوده است.

ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که دیروز اولین انسان تراشه مغزی Neuralink را دریافت کرد. این عملیات ظاهرا موفقیت آمیز بود. زیرا به گفته مدیر عامل نورالینک، وضعیت سلامت گیرنده تراشه در حال بهبود است:

“دیروز، اولین نفر تراشه Neuralink را دریافت کرد و به خوبی کار می کند. نتایج اولیه تشخیص امیدوارکننده نورون اسپایک را نشان می دهد.

کاشت اولین تراشه Neuralink در مغز انسان

ماسک در پست دیگری اعلام کرد: «تصور کنید استیون هاوکینگ بتواند سریعتر از یک تایپیست حرفه ای ارتباط برقرار کند. این هدف ما در Neuralink است.”

این میلیاردر مشهور آمریکایی همچنین نام اولین محصول شرکت Neuralink را «تله پاتی» اعلام کرد.

به گفته Neuralink، هدف اولیه از رابط مغز و کامپیوتر (BCI) این شرکت این است که به داوطلبان این توانایی را بدهد که نشانگر ماوس یا صفحه کلید خود را تنها از طریق افکار کنترل کنند. طبق گزارشی که بلومبرگ در ماه نوامبر منتشر کرد، هزاران نفر اعلام کردند که مایل به دریافت تراشه مغزی Neuralink هستند. با این حال، افراد کمی برای اولین کارآزمایی بالینی تراشه مغز ایلان ماسک انتخاب شدند و دیروز اولین داوطلب آن را دریافت کرد.

در حال حاضر، ایلان ماسک جزئیاتی در مورد عمل جراحی و کاشت تراشه در مغز انسان منتشر نکرده است، با این حال می گوید نتایج اولیه تشخیص امیدوارکننده نورون سنبله را نشان می دهد.

کاشت تراشه Neuralink در مغز انسان موفقیت بزرگی برای این شرکت و البته ایلان ماسک محسوب می شود. ماسک برنامه های زیادی برای Neuralink دارد و او نه تنها می خواهد بیماران را معالجه کند، بلکه می خواهد تجربه گذشته یا واقعیت های متفاوت خود (مانند واقعیت های تخیلی) را به انسان ها بدهد.

بیشتر بخوانید:

  • سختگیری عجیب ایلان ماسک در تولید خودروی جدید تسلا; کارمندان باید در کارخانه بخوابند!
  • ایلان ماسک به دنبال جذب 6 میلیارد دلار بودجه برای xAI است
  • واکنش ایلان ماسک به تایید ETF بیت کوین
  • ایلان ماسک و مصرف مواد مخدر، موضوعی که مدیران تسلا را نگران کرده است

به نظر می رسد موفقیت زیادی در درمان برخی بیماری ها از جمله فلج اندام ها حاصل شده است. دیدگاه شما چیست؟ آیا ایلان ماسک می تواند رویای درمان فلج، ضایعات نخاعی و … را محقق کند؟

مسئله کاشت اولین تراشه پیوند عصبی در مغز انسان. تاریخ سازی با “تله پاتی” اثر ایلان ماسک اولین بار در بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.