بالاخره این نفرت شروع شد.

ملی

وحید آسترون

هدف امروز: پس از پیروزی ایران مقابل ژاپن و در شرایطی که مردم چند ساعتی تمام مشکلات و فشارهای اقتصادی را به دلیل هیجان مسابقه فراموش کرده بودند، برخی از ورزشکاران از فرصت استفاده کردند و از دردها و مشکلات مردم صحبت کردند. مردمی که یک سال و در ترم آخر و قبل از شروع جام جهانی، تیم فوتبال ایران را ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر شرایط داخلی می دانستند و از بی تفاوتی آن انتقاد می کردند و به خواسته های خود پشت می کردند.

بعد از پیروزی تاریخی مقابل ژاپن، صحبت های ملی پوشان و فوتبالیست ها قابل توجه و بی سابقه بود و از مشکلات اقتصادی و مطالبات مردم می گفتند. صحبت های رامین رضاییان بازیکن تیم ملی ایران به وضوح این موضوع را نشان داد و او به صورت زنده در تلویزیون گفت: چرا هر تورنمنت می آیم دلار N تومان گران می شود این برد باعث خوشحالی مردم شد؛ بازی کردیم. برای قلب مردم. امروز ما خوشحال نبودیم. این بازیکنان اشتیاق نشان دادند.” پیش از این امیر قلعه در کنفرانسی پس از بازی گفت: من ایران و ایرانی ها را دوست دارم. دوست دارم ببینم مردم ما در روز بازنشستگی چقدر شاد و آرام هستند. هم از نظر اقتصادی و هم از جهات دیگر. اکنون باید بپذیریم که مشکلات در کشور ما زیاد است و انشاءالله آن مشکلات نیز حل خواهد شد.»

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال نیز این سخنان را به شکل دیگری بیان کرد: بعد از بازی تمام عصبانیت بازیکنان به پا شد، یک سری حرف ها برای بازیکنانی که لیاقت آنها را ندارند و کتک خوردند به کار رفت. که لیاقتش را نداشتند بیایید یک حرکت واحد برای شادی مردم انجام دهیم». جواد خطیبانی هم عقب نمانده و در تریبون صداوسیما خواستار کاهش قیمت دلار شد و سفره مردم از این کوچکتر نشود! این اظهارات نشان از نفرت قدیمی نسبت به ورزشکاران داشت.

پیروزی مقابل تیم ژاپن که آنها را برای چند روز در روال عادی نگه داشت، این فرصت را به آنها داد تا برای اولین بار از دردها و مشکلات کشوری که از نام خود در عرصه جهانی دفاع می کند صحبت کنند، اما در و در نیم سال گذشته سکوت او باعث شده انتقاد مردم از گلویش پایین بیاید. در این شرایط این سوال پیش می آید که تیم فوتبال ایران با مردم مخالف است یا با مردم؟ اگر نسبت به موضوعی اعتراض کنند یا واکنش فوری و احساسی نشان دهند یا برعکس سکوتشان نشان از بی تفاوتی آنها نسبت به کشور ایران و مسائل داخلی دارد؟ در این روزهایی که مشکلات اقتصادی و گرانی دلار سرلوحه خبرها و دغدغه های میلیون ها ایرانی است، بدون شک بیان این جملات می تواند حس خوبی را برای مردم به ارمغان بیاورد. یقیناً کلمه غیرت فقط در میدان رقابت معنا نخواهد داشت و جسارت در بیان آن است که می تواند به کلمه غیرت و تیم ملی معنا بدهد. شکی نیست که تیم ملی نماد وحدت و غیرت یک ملت است و هیچ فرد و نهادی نمی تواند آن را مصادره کند.

این نشریه بالاخره از تنفر منفجر شد اولین بار در روزنامه آرمان مزور پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.