تست شکست خورده در آستانه جام ملت ها

تست شکست خورده در آستانه جام ملت ها

«رویای امروز» حضور مهاجم تیم ملی در مهم ترین تورنمنت سال را تحلیل خواهد کردآهسته. تدریجی

هدف امروز: فوتبال حرفه ای و عناصر آن برای بسیاری از اعضای فدراسیون فوتبال ناشناخته است و کارشناسان معتقدند زمانی که «گز» و «فرش» جای دیپلماسی حرفه ای و قدرت مذاکره را در فوتبال می گیرند، نمی توان از بسیاری از اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کرد. شهریور ماه امسال که سردار آزمون یکی از ستارگان فوتبال ایران به صورت قرضی به باشگاه بزرگ ایتالیایی رم پیوست، مشخص بود که رم و باشگاه مورینیو حداقل یک ماه در طول فصل ستاره ایرانی خود را آزاد نخواهند کرد. سری آ ایتالیا بگذار آزمون برای کشورش در جام ملت های آسیا بازی کند. در آن زمان و با توجه به شایعه عدم حضور سردار در جام ملت های آسیا، کارشناسان ملی و برخی منابع معتبر ایتالیایی از توافق ضمنی سردار آزمون با رم برای عدم حضور در جام ملت های آسیا خبر دادند، حتی چندی پیش به این سوال پاسخ دادند. خبرنگاری در ورزشگاه آزادی که از او پرسید در جام ملت ها حضور دارید ناراحت شد و میکسدزون را ترک کرد. حالا پس از گذشت چند ماه و در دوران حضور سردار در تیم باشگاهی رم، دوباره این بحث مطرح شده است که آزمایش عصای قلعه یکسان نیست و شاید این بدترین خبر برای ایران و ایرانی ها باشد، آن هم در شرایطی که یک از برنامه های موفق ایران، زوج طارمی-سردار در خط حمله ایران قرار دارد. با این حال سایت معتبر ورزشی گل در خبری می نویسد: سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا شرکت نمی کند، ملت های آسیا خواهند بود، تهدید جدی ایران غیبت سردار آزمون، مهاجم رم در جام ملت های آسیا 2023. اما غیبت آزمون به دلیل مصدومیت نیست، بلکه به دلیل توافق با باشگاه ایتالیایی در این رقابت ها غایب خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: زمانی که آزمون تابستان گذشته از بایرلورکوزن به رم قرض داده شد، جالوروسی بندی در مورد غیبت آزمون در جام ملت های آسیا 2023 قید کرد که گفته می شود به همین دلیل رم اجازه حضور آزمون در این تورنمنت را نمی دهد. تبدیل شدن به سوژه داغ فوتبال ایران امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می خواهد با ژوزه مورینیو دیدار کند تا آزمون حداقل در جام ملت های آسیا ایران را همراهی کند.

تیم ایران پیش از حضور در جام ملت های آسیا اردوی تدارکاتی را در جزیره کیش برگزار می کند. آنها قبل از سفر به قطر به مصاف بورکینافاسو خواهند رفت. ایران سپس در دیداری دوستانه در کشور میزبان جام جهانی به مصاف تیم اندونزی خواهد رفت. این گزارش تائید می کند که با وجود این امکان دیدار سرمربی ایرانی با مورینیو وجود ندارد: «تمایل قلعه نویی برای دیدار با مورینیو به دلیل محدودیت ویزا از بین رفته است، این اتفاق احتمال حضور آزمون در تیم ملی ایران را بسیار کاهش می دهد. با این حال چهار بازیکن خارج از ایران قبل از شروع اردوی رسمی تمرینات خود را در تهران به پایان رسانده اند.اما هومان افاضلی؛ مشاور امیر قلعه نویی درباره وضعیت سردار آزمون اظهارات نگران کننده ای کرد: تا جایی که من می دانم امیر قلعه نویی بود. قرار است به ایتالیا سفر کند و مستقیم صحبت کند. متاسفانه هنوز شرایط فراهم نشده است. بخشی از این موضوع به موضوع ویزا مربوط می شود. اما هنوز نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد و باید دید باشگاه رم تا چه حد همکاری می کند. سردار آزمون بازیکن مهمی برای ماست. او یکی از بازیکنانی است که تمام آسیا روی او حساب می کنند و او را می شناسند. امیدوارم شرایط استفاده از آن فراهم شود. باید کمی بیشتر صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

پست تست شکست خورده در آستانه جام ملت ها اولین بار در روزنامه آرمان مزور پدیدار شد.