تولید مودم های ۵G بسیار دشوار است. حتی برای اپل – بازیگرها

5G Modem Feature Blue

تولید مودم های 5G بسیار دشوار است. همچنین برای اپل اولین بار در وب سایت Tecrato نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

تولید مودم 5G این حتی برای شرکتی مانند اپل به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. با وجود سال ها تلاش، این شرکت هنوز موفق به تولید محصولی معادل مودم های کوالکام نشده است.

خیلی وقته گذشته سیب تلاش برای جایگزینی مودم های کوالکام مودم های داخلی فایوجی از آن در آیفون استفاده کنید. با این حال، تلاش های اپل چندان مثمر ثمر نبوده و گفته می شود توسعه چنین مودمی تا اواخر سال 2025 یا اوایل سال 2026 طول خواهد کشید.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • توقف تبلیغات اپل در X. حمایت ایلان ماسک از پست های ضد یهود کارساز بود
  • استاندارد RCS در آیفون های 2024 اجرا خواهد شد. اپل دوباره تسلیم شد!
  • شکست اپل در بازار چین؛ فروش برندهای چینی بیشتر از آیفون است

مشکلات اپل در تولید مودم 5G

شرکت همه ما کوالکام ما این را با تراشه های اسنپدراگون که معمولاً در پرچمداران اندرویدی یافت می شوند، می دانیم. با این حال، کوالکام علاوه بر پردازنده های قدرتمند، قطعات زیادی را برای استفاده در گوشی ها و سایر محصولات هوشمند تولید می کند.

یکی از این قطعات مودم های فایوجی واقعیت این است که حتی اپل از آن برای تولید آیفون استفاده می کند. با این حال، این شرکت کوپرتینویی مدت ها پیش تصمیم گرفت که به مودم های داخلی خود روی بیاورد. اما گزارش های جدید حاکی از آن است که فرآیند تولید مودم های اپل این هواپیما با موانع و مشکلات فنی زیادی روبرو بوده و احتمالاً راه اندازی آن تا سال 2026 به تعویق خواهد افتاد.

تولید مودم 5G
تولید مودم 5G

طبق گزارش بلومبرگ، تلاش‌های چند میلیون دلاری اپل برای توسعه مودم Fiuji طبق برنامه پیش نمی‌رود. اگرچه این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که تا سال 2025 از مودم های 5G کوالکام استفاده خواهد کرد. مودم های 5G اپل این تغییر خواهد کرد، اکنون به نظر می رسد که حداقل تا اواخر سال 2025 یا اوایل سال 2026 آن را نخواهیم دید.

بر اساس این گزارش، از سال 2018 هزاران کارمند با بودجه 3 میلیارد دلاری پروژه مودم اپل شاغل بوده اند؛ اما پس از گذشت چندین سال، این شرکت هنوز با موفقیت و رسیدن به فناوری کوالکام فاصله دارد. حتی گفته می شود که اپل فناوری ساخت مودم اینتل را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرده و تعداد زیادی از کارشناسان کوالکام و مدیاتک را استخدام کرده است، اما معلوم می شود که همه این اقدامات موفقیت آمیز نبوده است.

این گزارش می گوید که با وجود متخصصانی که روی این پروژه کار می کنند، یکی از اولین نسخه های مودم اپل. در سطح رقابت نخواهد بود و حتی از mmWave (امواج میلی متری) پشتیبانی نخواهد کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که اپل در فرآیند توسعه و تولید با آن مواجه است، بازنویسی برخی کدهای اینتل و اجتناب از تخلف است. پتنت های کوالکام اپل در حال حاضر به ازای هر آیفون 9 دلار به کوالکام می پردازد و نمی تواند پتنت های کوالکام را روی مودم خود نقض کند.

تولید مودم 5G

همچنین گفته می شود که سیب این شرکت بر روی طراحی نیمه هادی بی سیم و بلوتوث برای جایگزینی اجزای Broadcom در داخل آیفون کار می کند. اما متاسفانه این پروژه نیز با مشکلات خاص خود مواجه شده است. همه این رویدادها نشان می دهد که چه تعداد فناوری پیچیده گرد هم آمده اند تا شکل یک گوشی هوشمند را در دست داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

  • اشتباهات اپل تمام نشده است. ارسال نسخه جعلی آیفون 15 پرو مکس به جای نسخه اصلی!
  • سیری هوشمندتر می شود. تجهیز دستیار صوتی اپل به هوش مصنوعی خودش
  • مودم جدید کوالکام با پشتیبانی از ارتباطات ماهواره ای ارائه شد. Starlink در گوشی های هوشمند!
  • هیچ مودم اختصاصی 5G در آیفون 15 وجود ندارد. اپل همچنان به کوالکام نیاز دارد!
  • اپل پردازنده سیگنال تصویر داخلی (ISP) خود را برای آیفون می‌سازد

کاربران بازیگرها، نظر شما در مورد مشکلات اپل در زمینه تولید مودم های 5G چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: اندروید اتوریتی

تولید مودم های 5G بسیار دشوار است. همچنین برای اپل اولین بار در وب سایت Tecrato نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.