زمان تشییع این هنرمند اعلام شد!

فرناز بهزادی

فرناز بهزادی هنرمند پیشکسوت نمایش عروسکی که دیروز سه شنبه ششم تیرماه درگذشت، فردا هشتم تیرماه تشییع می شود.

به گزارش صبح امروز به نقل از ایسنا؛ فرناز بهزادی هنرمند پیشکسوت نمایش عروسکی که دیروز سه شنبه ششم تیرماه درگذشت، فردا هشتم تیرماه تشییع می شود.

این هنرمند عصر دیروز سه شنبه 15 تیرماه بر اثر بیماری ریوی و پس از چند روز کما درگذشت و قرار است فردا پنجشنبه 17 تیرماه در قبرستان بندرانزلی به خاک سپرده شود.

بهزادی چند سالی بود که به دلیل مشکلات ریوی در بندرانزلی زندگی می کرد و در این مکان درگذشت.

این هنرمند که از هنرمندان پیشکسوت نمایش عروسکی است در آستانه نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک درگذشت.

فرناز بهزادی متولد 1328 و دیپلم معماری داخلی از هنرستان امین الدوله، دیپلم نقاشی و مجسمه سازی از مدرسه خصوصی میس پرز سوئیس و لیسانس تئاتر با نمایش عروسکی از دانشگاه وینسنس پاریس. .

فرناز بهزادی پیش از انقلاب در فرانسه، آمریکا و هند نمایش اجرا کرده بود و قبل از انقلاب به عنوان طراح صحنه و لباس در تلویزیون ایران فعالیت می کرد. پس از انقلاب فعالیت خود را بر کارگردانی نمایش عروسکی و ساخت و طراحی عروسک و ماسک متمرکز کرد.

طراحی صحنه و لباس سریال دلیران تنگستان، طراحی صحنه فیلم سینمایی عبدالله به کارگردانی جرج برتونی، طراحی و ساخت عروسک و ماسک نمایش «ویکتور هوگو و رویاهایش» به کارگردانی رنه دومازه، تولید 18 عروسک تزیینی 18 لباس و گریم مختلف از مناطق مختلف ایران برای موزه سوفیا در سن خوزه آمریکا و اجرای نمایش عروسکی “سکوت بادام محله نخودی”، “الکس”، “طالع بینی” و “هزار و یک شب” در شهرهای پاریس و تور، گرنوبل، رن کلاتینی و شهر رول در سوئیس بخشی از فعالیت های این هنرمند فقید است.

ساخت عروسک و ماسک برای هنرمندانی چون علی رفیعی، حسن دادشکار، نادر برهانی مرند، محمود فرهنگ، آزاده انصاری و … از دیگر فعالیت های او بود اما مخاطبان تئاتر به ویژه نمایش های عروسکی آثاری چون «نمونه های عروسکی» و … را به رشته تحریر درآوردند. «ماهی بزرگ تنها» از او. بیشتر به یاد می آورند.

مرحوم بهزادی همچنین کتاب «آفرینش و زندگی با عروسک های صحنه» را تألیف و ترجمه کرده است که برای اولین بار در سال 1385 با حمایت خانه تئاتر منتشر شد. این هنرمند نگارش کتاب «آفرینش و زندگی با عروسک های صحنه» را وصیت نامه عروسکی خود دانست که آن را به هنردوستان و هنرجویان واگذار کرد.

زمان تشییع این هنرمند اعلام شد! اولین بار در صبح. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.