طرز پخت شاه ماهی شور به سبک روسی!

طرز پخت شاه ماهی شور به سبک روسی!

انواع و اقسام ماهی هایی که در آب های شور زندگی می کنند در غذاهای روسی استفاده می شوند.

بازیگرها- یک آشپز روسی باید به خوبی طرز پخت هر ماهی را بداند وگرنه در روسیه اصلا به عنوان یک آشپز شناخته نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه بازیگرها، در منوی رستوران های روسی اغلب ماهی قزل آلا یا انواع ماهی های دودی شده را خواهید یافت.

یکی از محبوب ترین خوراک های ماهی، خوراک ماهی قزل آلا دودی یا شاه ماهی شور  است، همانطور که از نام این غذا مشخص است اصلی ترین ماده ی آن ماهی قزل آلا یا شاه ماهی است.

مواد لازم:

 

  • شاه ماهی تازه – 3 عدد. (1000-1200 گرم)
  • آب – 1.5 لیتر
  • نمک – 4.5 قاشق غذاخوری
  • شکر – 1.5 قاشق غذاخوری.
  • دانه گشنیز – 1 قاشق چایخوری
  • فلفل دلمه نخود فرنگی – 5-6 عدد
  • دانه فلفل سیاه – 5-6 عدد
  • میخک – 1 عدد
  • برگ بو – 2 عدد

طرز تهیه:

1. شاه ماهی ابتدا باید از داخل تمیز شود و سرش جدا شود. فیلم سیاه داخلش رو حتما خوب تمیز کنید تلخی میده. با کوتاه کردن ماهی از وسط، ستون فقرات و دنده ها را بردارید. لازم نیست دو قسمت شود، ماهی مثل یک کتاب تا می شود. لاشه را کاملاً بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید.شاه ماهی را تمیز کنید و ستون فقرات را بردارید

2. ماریناد خشک آماده کنید. نمک، شکر، نخود فلفل دلمه ای، دانه های خردل را در ظرفی بریزید. برگ بو را به قطعات کوچک خرد کنید. سیر را ریز خرد کنید. همه این ادویه ها را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

3. لاشه شاه ماهی را روی یک تخته برش قرار دهید، سمت پوست به سمت پایین، باز شود. روی هر ماهی به همان میزان ماریناد بریزید و با قاشق آن را روی تمام سطح پخش کنید. طبق این دستور، ماهی فقط از یک طرف – داخل روغن کاری می شود. نگران نباشید، ماهی کاملاً تا پوست نمک می شود. ماریناد به لایه های عمیق شاه ماهی نفوذ می کند.

4. ماهی را ببندید، ماریناد داخل آن باقی می ماند. هر لاشه را به طور جداگانه در فیلم چسبناک بپیچید. در چند لایه بپیچید. در حین نمک زدن، ماهی آب خود را آزاد می کند و فیلم چسبنده اجازه نمی دهد که آن را خارج کند. تمام آب داخل آن باقی می ماند، ماهی آبدار و تند خواهد بود.

طرز پخت شاه ماهی شور به سبک روسی!

5. ماهی را برای نمک زدن به مدت یک روز در یخچال قرار دهید. قبل از استفاده، ماهی را بشویید و با خردل، پیاز، سبزی، کره سرو کنید.

خوب است بدانید که ماهی هایی مثل قزل آلا، کپور، زاننده، ماهی خاویاری و استریل به وفور در روسیه استفاده می شوند و در اغلب رستوران های مسکو به راحتی می توانید آن ها را نوش جان کنید.

نوشته طرز پخت شاه ماهی شور به سبک روسی! اولین بار در بازیگرها. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.