غیر رسمی: سامسونگ از TPU گوگل در تراشه های هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد – TechRadar

Samsung Exynos SoC with AMD GPU

غیر رسمی: سامسونگ از TPU گوگل در تراشه های هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد اولین بار در بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

شایعات در مورد فعالیت های سامسونگ بی پایان است. اکنون گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که Exynos 2500 ممکن است از آن ساخته شود Google TPU از آن به عنوان شتاب دهنده هوش مصنوعی خود استفاده کنید.

با توجه به پوستری که یکی از کاربران در شبکه اجتماعی X منتشر کرده، به نظر می رسد که سامسونگ هنوز در حال توسعه است هوش مصنوعی اما نکته جالب این است که این موضوع اگزینوس 2500 همانطور که سامسونگ از یک GPU طراحی شده توسط AMD در تراشه های پرچمدار خود استفاده می کند، این بار مشخص شده است که از یک TPU طراحی شده توسط گوگل نیز استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی اس 25 احتمالا با چیپست اگزینوس عرضه نخواهد شد

استفاده سامسونگ از TPU گوگل

واحد پردازش TPU یا Tensor چندین سال است که بخشی از تلفن‌های پیکسل بوده و در چیپست‌های Tensor که با همکاری سامسونگ ساخته شده‌اند، تعبیه شده است. این یکی از چندین نوع شتاب دهنده هوش مصنوعی است که در محصولات گوگل بسیار رایج است. اگر با هوش مصنوعی کار می‌کنید، حتی می‌توانید نسخه‌های بزرگ‌تر TPU را در Google Cloud اجاره کنید.

این بدان معناست که تلفن‌هایی که از Exynos 2500 استفاده می‌کنند به APIهای یادگیری ماشینی Google دسترسی خواهند داشت که می‌توانند مدل‌ها را روی دستگاه اجرا کنند. نسخه فعلی Galaxy AI در درجه اول مبتنی بر فضای ابری است، زیرا اگرچه سامسونگ سخت افزار هوش مصنوعی را در Exynos 2400 تقویت کرده است، به نظر می رسد هنوز تکمیل نشده است.

طبق پست کانر، چیپست پرچمدار جدید همچنین شامل دو واحد پردازش عصبی G-NPU و S-NPU خواهد بود. “G” مخفف “عمومی” است و یک نسخه انعطاف پذیرتر از یک NPU با عملکرد ثابت است. همه اینها از سال 2200 بخشی از Exynos بوده اند.

گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که سری Galaxy S25 دارای Exynos 2500 و نسل چهارم اسنپدراگون 8 هستند که شایعات قبلی را رد می‌کند. کوالکام همچنین شتاب هوش مصنوعی را تحت فشار قرار داده است (83G می تواند مدل هایی با حداکثر 10 میلیارد پارامتر اجرا کند)، اما موتور هوش مصنوعی آن با موتورهای TPU متفاوت است. شاید تفاوت ها با API یادگیری ماشین اندروید برطرف شود؟

اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که Exynos 2500 بر روی گره 3 نانومتری نسل دوم سامسونگ (3 نانومتری GAP/SF3) ساخته خواهد شد. این گوشی دارای یک Cortex-X5 با کلاک 3.2 گیگاهرتز، سه هسته A730 با سرعت 2.3 تا 2.5 گیگاهرتز، دو هسته دیگر A730 کندتر و چهار هسته A520 خواهد بود. از پردازنده گرافیکی Xclipse 950 استفاده خواهد کرد، اما هنوز جزئیاتی در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین گوشی های realme سال 2024
  • بهترین گوشی های اینفینیکس 2024
  • راهنمای خرید بهترین گوشی در هر رنج قیمت
  • بهترین گوشی ها برای PUBG Mobile
  • بهترین گوشی ها برای Call of Duty Mobile
  • بهترین گوشی ها برای Garena Free Fire
  • بهترین گوشی های موبایل برای کلش رویال
  • بهترین تلفن های همراه از نظر باتری
  • بهترین گوشی های سامسونگ از نظر باتری

نظر شما در مورد TPU گوگل چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: gsmarena

غیر رسمی: سامسونگ از TPU گوگل در تراشه های هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد اولین بار در بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.