فوری: سد آتاتورک پس از زلزله شدید ۷.۸ ریشتری ترکیه ترک خورد! – شکل

فوری: سد آتاتورک پس از زلزله شدید ۷.۸ ریشتری ترکیه ترک خورد!  – شکل

خبر فوری: سد آتاتورک پس از زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه ترک خورد! اولین بار در سایت بازیگرها نوشته شد: فیلم، بازی و هنر. – بازیگرها – سینما، بازی و هنر – رسانه تخصصی سینما، بازی و هنر – https://bazigarha.com/

ترک خوردگی سد آتاتورک پس از زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه، از دیگر حوادثی است که پس از این زلزله مهیب رخ داد. تعداد کشته شدگان بیش از 2 هزار نفر است.

ترک خوردگی سد آتاتورک

به نظر می رسد که سد آتاتورک در جنوب شرقی ترکیه پس از دو زمین لرزه ویرانگر به بزرگی 7.5 و 7.8 ریشتر در وضعیت بحرانی قرار دارد. گزارش ها از ترکیه حاکی از آن است که پس از زمین لرزه های شدید ترک های زیادی در سد ایجاد شده است.

کارشناسان هشدار دادند:

سد در هر زمان ممکن است رخنه کند و ویرانی ناشی از آن می تواند منطقه ای به وسعت 30 کیلومتر مربع در نزدیکی سد را تحت تاثیر قرار دهد.

آخرین آمار کشته ها و مجروحان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه و سوریه

ترک خوردگی سد در ترکیه پس از زلزله

سد آتاتورک یکی از سدهای اصلی پروژه GAP و پنجمین سد بزرگ جهان از نظر حجم ساخت و ساز است و از نظر تولید برق آبی رتبه سوم را در جهان دارد. در حال حاضر پروژه GAP شامل 13 سد است که 7 سد آن آب رودخانه فرات و 6 سد آب رودخانه دجله را کنترل می کند.

با ارسال توییتی در فضای مجازی یک شهروند ترکیه ای زلزله زده را نجات دهید!

ریزش ساختمان در مالاتیا ترکیه

سد آتاتورک

سد و نیروگاه آتاتورک بزرگترین سد ترکیه است که در استان آدیامان واقع شده است. این سد که به منظور آبیاری و تولید برق بر روی رودخانه فرات در قالب پروژه توسعه جنوب شرقی آناتولی ساخته شده است، در 180 کیلومتری دهانه سد کاراکایا و 24 کیلومتری شهر بوزوا در استان سانلی-اورفا قرار دارد. . .

ارتفاع این سد که دارای 8 توربین است 169 متر و حجم تاج آن 84.5 میلیون متر مکعب است. جبهه بیرونی این سد سنگی و جبهه داخلی از خاک و ماسه است. عملیات ساخت این سد در 13 آبان 1362 آغاز و در سال 1373 به بهره برداری رسید.

ترک خوردگی سد آتاتورک
ترک خوردگی سد آتاتورک

نیروگاه این سد 8.9 گیگاوات انرژی الکتریکی با توان 2400 مگاوات تولید می کند. سد آتاتورک پنجمین سد بزرگ جهان از نظر حجم ساخت و سومین سد بزرگ جهان از نظر تولید برق آبی است.

سد آتاتورک بزرگترین سد اروپا و ترکیه است، بنابراین می تواند نیاز آبی کلان شهر استانبول را در مدت پنج روز تامین کند. این سد برای 400 هزار نفر شغل ایجاد کرده است که با تکمیل سیستم آبیاری نهایی ظرفیت اشتغال این سد به یک میلیون و 750 هزار نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

  • وضعیت خانه سالمندان پس از زلزله مهیب ترکیه [ویدیو]
  • زلزله در ترکیه حین پخش زنده + [ویدیوی لحظات سخت گوینده تلویزیون]
  • فیلم لحظه زمین لرزه مرگبار 7.8 ریشتری در جنوب شرقی ترکیه
  • ریزش مداوم ساختمان های ترکیه در اثر زلزله [+ویدیو]
  • امواج بزرگ در یکی از سواحل ترکیه پس از زلزله [+ویدیو]
  • بعد از زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه و سوریه ساختمان ها یکی پس از دیگری فرو می ریزند.
  • ضبط ریزش ناگهانی ساختمان بزرگ در حال فرار از منطقه زلزله زده در ترکیه
  • رانش زمین در اثر زلزله مهیب ترکیه [+ویدیو]
  • نمای هوایی ساختمان های ویران شده پس از زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه
  • تولد نوزاد سوری زیر آوار در جندیرس پس از زلزله ۷.۸ ریشتری سوریه و ترکیه
  • فروریختن وحشتناک ساختمان در هنگام فرار شهروندان ترکیه [+ویدیو]

خبر فوری: سد آتاتورک پس از زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه ترک خورد! اولین بار در سایت بازیگرها نوشته شد: فیلم، بازی و هنر. – بازیگرها – سینما، بازی و هنر – رسانه تخصصی سینما، بازی و هنر – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.