مایکروسافت Phi-3 mini را معرفی کرد، کوچکترین مدل هوش مصنوعی خود که می تواند روی گوشی های هوشمند اجرا شود – Tekrato

Microsoft Phi 3 LLM for Phones

مقاله ای که مایکروسافت Phi-3 mini را معرفی کرد، کوچکترین مدل هوش مصنوعی خود که می تواند روی گوشی های هوشمند اجرا شود، برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

این روزها که رقابت شدیدی بین مدل های هوش مصنوعی شرکت های بزرگ وجود دارد، مایکروسافت نسخه بعدی هوش مصنوعی سبک وزن خود را با نام Phi-3 mini معرفی کرده است. سری جدید کوچک این شرکت شامل 3 Mini با 3.8 میلیارد پارامتر، Phi-3 Small با 7 میلیارد پارامتر و Phi-3 Medium با 14 میلیارد پارامتر می باشد.در دسامبر 2023، مایکروسافت مدل Phi-2 خود را معرفی کرد. این مدل عملکرد خوبی داشت و حتی توانست از رقبای کلاس خود مانند متا خانواده Llama-3 پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت به طور رسمی تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 را آغاز کرده است

مدل جدید 3.8 میلیارد پارامتر نسبت به مدل قبلی Phi-2 خود بهبود یافته است و از منابع کمتری نسبت به مدل های زبان بزرگتر استفاده می کند. طبق معیارهای خود مایکروسافت، مدل جدید با تنها 3.8 میلیارد پارامتر، Phi-3 Mini از 8 میلیارد پارامتر Meta Llama و 3.5 میلیارد پارامتر GPT-3 OpenAI پیشی می‌گیرد.

در بیانیه این شرکت آمده است: «ما Phi-3 Mini را ارائه می دهیم. مدلی با 3.8 میلیارد پارامتر که روی 3.3 تریلیون توکن آموزش داده شده است. عملکرد کلی این مدل، در مقایسه با مدل‌هایی مانند Mixtral 8x7B و GPT-3.5 که با استانداردهای علمی و آزمایش‌های داخلی اندازه‌گیری می‌شود، یک رقیب قوی است. این مدل، علیرغم کوچک بودن به اندازه کافی برای استفاده در یک گوشی، به نتایج بسیار چشمگیری دست یافته است (به عنوان مثال، عملکرد 69% Phi-3-mini در MMLU و 8.38 در MT-bench).

همچنین نتایج اولیه مقیاس‌بندی پارامتر را با مدل‌های 7B و 14B ارائه می‌دهد که بر روی توکن‌های 4.8T آموزش دیده‌اند. این مدل‌ها که Phi-3-small و Phi-3-Medium نامیده می‌شوند، ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به Phi-3-mini دارند (به عنوان مثال، به ترتیب 75% و 78% در MMLU و 8.7 و 8.9 در MT-bench).

خانواده Phi-3 به دلیل اندازه کوچکتر، برای دستگاه های کم مصرف در مقایسه با مدل های بزرگتر بهینه شده است. اریک بوید، معاون مایکروسافت در مصاحبه خود با The Verge گفت: «مدل جدید قادر است پردازش پیشرفته زبان طبیعی را مستقیماً روی تلفن هوشمند انجام دهد. این باعث می شود که Phi-3 Mini برای برنامه های جدید در همه جا مفید باشد هوش مصنوعی “آنها به آن نیاز دارند تا مناسب باشد.”

با این حال، باید بدانید که این مدل کوچک فقط از رقبای هم وزن و هم کلاس برتری دارد، نمی تواند با وسعت دانش مدل های عظیم آموزش داده شده در اینترنت برابری کند. با این حال، معاون مایکروسافت خاطرنشان کرد که مدل‌های کوچک‌تر و باکیفیت بهتر کار می‌کنند زیرا مجموعه‌های داده داخلی معمولاً در مقیاس محدودتر هستند.

بیشتر بخوانید:

  • طراحی لوگو با هوش مصنوعی
  • سایت ساخت عکس هوش مصنوعی
  • بهترین سایت های هوش مصنوعی
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید متن
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

نظر خود را در مورد Phi-3 Mini Microsoft در قسمت نظرات با بازیگرها در میان بگذارید اخبار فناوری از ایران و جهان. با ما بمان.

منبع: neowin

مقاله ای که مایکروسافت Phi-3 mini را معرفی کرد، کوچکترین مدل هوش مصنوعی خود که می تواند بر روی گوشی های هوشمند پیاده سازی شود، برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.