مجید جلالی: کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟

لیگ برتر

هدف امروز: تیم هایی هستند که اگر همه چیز آرام باشد، شاید نتوانند کار زیادی انجام دهند. ما که در تیم ها بودیم گاهی می گفتیم باید بحران ایجاد کنیم تا تمرکز تیم بیشتر شود.

در روز بیست و سوم لیگ برتر، استقلال و پرسپولیس از سد آلومینیوم و ملوان گذشتند اما سپاهان و تراکتور به پیروزی نرسیدند تا مجارستانی ها فاصله خود را با تیم های اول و دوم افزایش دهند و با توجه به فاصله یک امتیازی از بین آنها. . در بین خود در هفت هفته باقی مانده با حساسیت بیشتری به رقابت برای عنوان قهرمانی ادامه خواهند داد.

این اتفاق در حالی رخ داد که انتظار می رفت سپاهان و تراکتور تا هفته های پایانی در زمین بمانند اما این اتفاق رخ نداد تا استقلالی که از ابتدای فصل دچار مشکلات داخلی شده و پرسپولیسی که تغییر روی نیمکت داشت. آنها در نیم فصل به مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل شده اند.

مجید جلالی مربی سابق و کارشناس فعلی فوتبال ایران که در حال حاضر به عنوان مدیر گسترش و توسعه فوتبال و رئیس کمیته فنی فدراسیون مشغول به کار است، امروز در گفتگو با خبرنگار ما از شرایط چهار تیم بالای جدولی در لیگ برتر خبر داد. جدول لیگ و دلایل سقوط تراکتورسازی و سپاهان صحبت کرده است.

او همچنین درباره عملکرد خوب برخی مربیان ملی و شرایط عجیب فوتبال ایران اظهارات جالبی کرده است. گفتگو با جلالی را در ادامه می خوانید:

به نظر شما رقابت های این فصل لیگ برتر ایران چه ویژگی های خاصی دارد؟

برای صحبت در مورد اینکه چه ویژگی هایی می توانیم به عنوان ویژگی های جدید بدانیم، باید وارد جزئیات لیگ شویم. فکر می کنم در بسیاری از تیم هایی که هم اکنون در لیگ برتر حضور دارند، یک ثبات روی نیمکت وجود داشت که قابل توجه بود. این شرایط قبلا وجود نداشت و این نکته امیدوارکننده است. البته تیم هایی هستند که حتی 4 مربی را عوض کرده اند اما اکثر تیم ها توانسته اند ثبات خود را حفظ کنند. حتی در تیم های بزرگی که چالش های زیادی داشته اند نیز این اتفاق افتاده است. از نظر فنی می توان گفت که کیفیت بازی ها کمی بهتر شده است. البته نمی توان انتظار داشت که کیفیت سال به سال با درصد بالایی بهبود یابد. به طور معمول کیفیت ها به آرامی رشد می کنند. اما حالا بازی هایی مثل استقلال، مس رفسنجان، پرسپولیس، ملوان، سپاهان، تراکتور و حتی ذوب آهن، تراکتور کیفیت بالایی داشتند. اینها ممکن است امیدوار کننده باشند.

به نظر شما مدعی اول در هفت هفته مانده به پایان لیگ برتر کدام تیم است؟ استقلال یا پرسپولیس؟

هر دو تیم استقلال و پرسپولیس قطعا مدعی هستند و شاید این رقابت ها تا هفته آخر ادامه داشته باشد. فکر می کنم هر دو تیم شایسته آنچه در زمین می بینیم هستند. شاید اگر سپاهان با چالش هایی چون محرومیت، جریمه، تغییرات مدیریتی و مشکلات پیش آمده در آسیا مواجه نمی شد، می توانست مدعی بزرگ و حتی مدعی اصلی باشد. در این میان شرایط تراکتور متفاوت است. تراکتورسازی مسائلی دارد که مختص این تیم است و اگر آن مسائل حل شود، این تیم می تواند مدعی قدرتمندی در آینده باشد. به هر حال سال هاست که می بینیم این مشکلات حل نشده و مشکلی مشابه همیشه وجود دارد. به هر حال دو تیم پرسپولیس و استقلال از هم جدا شده اند و شاید این رقابت به هفته آخر راه پیدا کند.

جواد نکونام که زمانی بازیکن آنها بود با تیمش در صدر جدول رده بندی قرار دارد. به نظر شما تیم استقلال با وجود تنش هایی که پشت سر گذاشته است، ظرفیت این را دارد که تا آخر در بالای جدول بماند؟

گاهی تیم هایی هستند که اگر همه چیز آرام باشد، ممکن است کار زیادی انجام ندهند. ما خودمان که در تیم ها بودیم گاهی می گفتیم باید بحران خودمان را ایجاد کنیم تا تمرکز تیم بیشتر شود و بچه ها تمرکز ذهنی، رفتاری و انرژی داشته باشند. نمی دانم و باید منتظر ماند و دید نتیجه روشی که امسال استقلال در عرصه مدیریتی و مواجهه با چالش ها به کار گرفته چه خواهد شد. فکر می کنم باید صبر کنیم و الان نمی توانیم قضاوت کنیم. در کل فکر می کنیم اگر باشگاهی در آرامش باشد کارش بهتر می شود اما گاهی حتی در تیم ملی هم شاهد هستیم که گاهی اوقات بحران های خودش باعث موفقیت شده است. به نظر من باید در این زمینه صبور باشیم تا نتیجه کار آنها را ببینیم.

به نظر او تغییرات در ترکیب پرسپولیس و انتقال یحیی به اسمار در دراز مدت و در پایان لیگ یک تغییر مثبت تلقی می شود یا در نهایت ممکن است این اتفاق نیفتد و به ضرر تمام شود. به پرسپولیس؟

آنچه در این زمینه قابل توجه و جالب است این است که اتفاقی که در پرسپولیس افتاد همان اتفاقی است که در استقلال افتاد. بحران‌های درون تیمی که ما از آنها اطلاعی نداریم، طبیعی یا ناشی از خود هستند. مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شبیه به هم است اما این مشکلات باعث ایجاد تغییراتی در پرسپولیس شد و باعث تغییر در استقلال نشد اما جالب اینجاست که روند هر دو تا کنون به سمت موفقیت پیش می رود. اینها موضوعاتی است که باید در پایان لیگ به آنها پرداخته شود و حتی میزهای گردی برای بحث و گفتگو در مورد آنها وجود داشته باشد.

روز گذشته سپاهان نتوانست در خانه حریف خود را شکست دهد و عملکرد خوبی از خود نشان نداد. فکر می کنی مشکل سپاهان فنی است یا متاثر از اتفاقاتی که در طول فصل برای آنها افتاده است؟

فوتبال ما ویژگی هایی دارد که باید روی آن تمرکز کنیم. مربیان داخلی و خارجی زیادی به اینجا می آیند و شروع به کار می کنند و اگر دقت کنید می بینید که اکثر مربیان خارجی در ابتدا و در مدت کوتاهی موفق هستند اما با گذشت زمان و با ویژگی های فوتبال. و باشگاه های ما و روند لیگ ما، شغل شما به یک چالش تبدیل می شود. برخی از آنها سعی می کنند خود را با این چالش ها هماهنگ کنند، اما اغلب شکست می خورند و به ندرت موفق می شوند. مثلا فردی مثل برونکو 5 سال در تیم ملی بود و همه این خصوصیات را رعایت کرد و بعد وارد باشگاه پرسپولیس شد و توانست موفق شود اما اکثر مربیان در این شرایط نمی توانند کار کنند. تعریف مربی این است که در مسائل فنی در زمین خبره باشد، اما در فوتبال ما قسمت های دیگری هم وجود دارد، شما به عنوان یک مربی باید این را هم بدانید. شاید این سوالات در حیطه کوچینگ نباشد اما باید به آنها فکر کرد. به عنوان مثال، محیط افکار عمومی، تریبون ها، رسانه ها، داوری و غیره. اینها چیزهایی است که ربطی به تمرین و مربیگری ندارد اما در فوتبال ما حتی در بین مربیان خودمان هم کسانی هستند که در این زمینه موفق ترند. . آنها مصدوم هستند و به همین دلیل وقتی وارد مسابقات بین المللی می شویم با مشکل مواجه می شویم، زیرا در آنجا کار یک مربی فقط روی زمین و مسائل فنی متمرکز است و دیگر نمی تواند روی سکوها، افکار عمومی، فضای عمومی و رسانه ها کار کند. اگر بخواهیم فوتبال ملی ما در آینده مسیر بهتر و موفق تری را طی کند، باید در لیگ تغییراتی در این زمینه ایجاد کنیم.

The post مجید جلالی: کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟ اولین بار در روزنامه آرمان مزور منتشر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.