مکان های خنک تهران در تابستان برای تفریح ​​و اندلرن گشت و گذار

مکان های خنک تهران در تابستان برای تفریح ​​و اندلرن گشت و گذار

تهران، پایتخت ایران، در تابستان با گرمای شدید مواجه است و ساکنانش را به دنبال مکان های خنک و دلپذیر برای استراحت و تفریح ​​می کند. خوشبختانه تهران و اطراف آن چندین مکان طبیعی زیبا و خنک دارد که می توان آنها را مقاصد تابستانی عالی دانست.

در این مقاله به بررسی مکان های خنک تهران در تابستان می پردازیم که شامل مکان های زیبا و دیدنی مانند توچال، دربند، درکه، روستای کلوگان و مناطق دیگر می شود. با اندلرن همراه باشید.

خنک ترین مکان های تهران در تابستان

در زیر به چند مکان خنک تهران در تابستان اشاره می کنیم.

مجتمع

توچال یکی از معروف ترین و محبوب ترین مقاصد تابستانی تهران است. این مجموعه ورزشی و تفریحی در شمال شهر تهران و در ارتفاعات البرز واقع شده است. به دلیل ارتفاع زیاد، هوای استراحتگاه در تابستان بسیار شاداب و مطبوع است.

آدرس و نحوه دسترسی: برای دسترسی به مجموعه می توانید از بزرگراه چمران به سمت شمال رفته و به خیابان والنجک برسید. سپس به سمت تله کابین توچال بروید. تله کابین توچال یکی از جاذبه های اصلی این منطقه است که شما را به ارتفاعات بیشتری می برد و مناظر زیبا و با طراوت توچال را به شما نشان می دهد.

تهران دربند

دربند: جای خوبی در تهران

دربند یکی دیگر از مکان های محبوب و خنک تهران در تابستان است. این منطقه کوهستانی به خاطر مسیرهای پیاده روی و رستوران های سنتی اش معروف است. هوای دربند در تابستان خنک و معتدل است و می توانید از طبیعت بکر و مناظر زیبا لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به دربند از میدان تجریش به سمت شمال رفته و به خیابان دربند برسید. پس از آن می توانید از مسیرهای پیاده روی یا تله کابین برای صعود به ارتفاعات دربند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی مکان های خنک اصفهان در تابستان

دورک تهران

درکه: مکان های جالب تهران

درکه یکی از مناطق کوهستانی و خنک تهران است که به دلیل داشتن طبیعت زیبا و مسیرهای پیاده روی معروف است. این منطقه دارای رودخانه ها و چشمه های طبیعی است که در تابستان محیطی خنک و مطبوع را فراهم می کند.

آدرس و نحوه دسترسی: برای دسترسی به درکه از میدان تجریش به سمت خیابان درکه حرکت کنید. پس از آن می توانید از مسیرها و پل های چوبی برای رسیدن به نقاط مختلف درکه استفاده کنید.

روستای کلوگان

روستای کلوگان: مکان های جالب تهران

روستای کلوگان یکی از روستاهای زیبا و خنک اطراف تهران است که به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب و هوای خنک در تابستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این شهر دارای باغ های میوه و چشمه های طبیعی است که می توانید در آنها استراحت کنید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به روستای کلوگان از بزرگراه بابایی به سمت لواسان بروید و سپس به جاده کلوگان بپیچید. این مسیر از مناظر زیبا و با طراوت می گذرد و شما را به شهر کلوگان می رساند.

بیشتر بخوانید: جالب ترین مکان های خوزستان

سد زوت

سد زوات: آب‌های تهران

سد زوات یکی از جاذبه های طبیعی تهران است که به دلیل داشتن آب و هوای خنک و مناظر زیبا، مقصد تابستانی بسیار خوبی است. این سد دارای محیطی آرام و دلنشین است که می توانید در آن از طبیعت لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به سد زوات از تهران به سمت بزرگراه چالوس حرکت کنید و پس از عبور از شهر کرج به بزرگراه طالقان بپیچید. سپس از جاده سد زوات خارج شده و به این مقصد زیبا برسید.

روستای خمده فیروزکوه

روستای خمده فیروزکوه: مکان های تفریحی تهران در تابستان

روستای خمده یکی از روستاهای زیبا و خنک منطقه فیروزکوه است که به دلیل طبیعت بکر و آب و هوای خنک در تابستان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شهر دارای باغ های میوه و چشمه های طبیعی است که می توانید در آنها استراحت کنید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به روستای خمده از تهران به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید و سپس به جاده روستای خمده بپیچید. این مسیر از میان مناظر زیبا و با طراوت می گذرد و شما را به شهر خمده می رساند.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی گیلان در تابستان

روستای سنج در کرج

مکان های خنک تهران در تابستان - روستای سنج کرج

روستای سنج یکی از روستاهای زیبا و خنک منطقه کرج است که به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب و هوای خنک در تابستان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این شهر دارای باغ های میوه و چشمه های طبیعی است که می توانید در آنها استراحت کنید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به روستای سنج از تهران به سمت بزرگراه چالوس برانید و سپس به بزرگراه کرج بپیچید. سپس از مسیر روستای سنج خارج شده و به این مقصد زیبا برسید.

شهرک آزادبار

روستای آزادبار تهران – مکان های تفریحی اطراف تهران

روستای آزادبر یکی از مناطق خنک و زیبای تهران است که به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب و هوای خنک در تابستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این شهر دارای مناظر طبیعی زیبا و مسیرهای پیاده روی است که در آن می توانید از طبیعت لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به روستای آزادبر از تهران به سمت بزرگراه چالوس حرکت کنید و سپس به بزرگراه طالقان بپیچید. سپس از جاده آزادبار خارج شده و به این مقصد زیبا برسید.

بیشتر بخوانید: اماکن تفریحی شیراز

مسیر کلخال

کلک چال: مکان های جالب اطراف تهران

مسیر کلک چال یکی از معروف ترین و خنک ترین مسیرهای پیاده روی در تهران است که به دلیل طبیعت بکر و مناظر زیبای آن مقصدی عالی در تابستان است. این مسیر دارای چشمه ها و رودخانه های طبیعی است که می توانید در طول مسیر از آنها لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به مسیر کلکچال از میدان تجریش به سمت خیابان دربند حرکت کنید و سپس به سمت مسیر کلکچال بروید. این مسیر از میان مناظر زیبا و با طراوت می گذرد و شما را به ارتفاعات کلکچال می رساند.

روستای دوآب و آبتانی در حوضچه چال ماهی

روستای دوآب: مناطق خنک تهران در تابستان

روستای دوآب یکی از مناطق زیبا و خنک اطراف تهران است که به دلیل وجود حوض ماهی و طبیعت بکر، مقصدی عالی برای تابستان است. این شهر دارای مناظر طبیعی زیبا و برکه هایی است که می توانید در آنها شنا کنید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به روستای دوآب از تهران به سمت جاده هراز برانید و سپس به جاده پلور بپیچید. سپس از بزرگراه دوآب خارج شده و به این مقصد زیبا برسید.

بیشتر بخوانید: مکان های گردشگری کردستان و سنندج

روستای لار پلور

روستای لار پلور: طبیعت گردی در تهران در تابستان

روستای لار پلور یکی از مناطق خنک و زیبای تهران است که به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب و هوای خنک در تابستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این شهر دارای مناظر طبیعی زیبا و مسیرهای پیاده روی است که در آن می توانید از طبیعت لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به روستای لار پلور از تهران به سمت جاده هراز حرکت کنید و سپس به جاده پلور بپیچید. سپس از جاده لار پلور خارج شوید و به این مقصد زیبا برسید.

گردنه عسلک طالقان

گردنه عسلک طالقان: مناظر خنک تهران در تابستان

گردنه عسلک یکی از مناطق خنک و زیبای اطراف تهران است که به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب و هوای خنک در تابستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این گذرگاه دارای مناظر طبیعی زیبا و مسیرهای پیاده روی است که در آن می توانید از طبیعت لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به گردنه عسلک از تهران به سمت بزرگراه چالوس حرکت کنید و سپس به بزرگراه طالقان بپیچید. سپس از جاده عسلک خارج شده و به این مقصد زیبا برسید.

بیشتر بخوانید: مکان های گردشگری شرق گیلان

رودخانه جاجرود

رودخانه جاجرود: مکانی با هوای خوب در داخل تهران

رودخانه جاجرود یکی از جاذبه های طبیعی تهران است که به دلیل داشتن آب و هوای خنک و مناظر زیبا، مقصد تابستانی بسیار خوبی است. این رودخانه دارای محیطی آرام و دلنشین است که می توانید در آن از طبیعت لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی: برای رسیدن به رودخانه جاجرود از تهران به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید و سپس به جاده جاجرود بپیچید. سپس از جاده رودخانه جاجرود خارج شده و به این مقصد زیبا برسید.

آخرین کلمه

تهران و اطراف آن دارای چندین مکان طبیعی زیبا و خنک است که می توان آنها را مقاصد تابستانی عالی دانست. این مکان ها عبارتند از توچال، دربند، درکه، روستای کلوگان، سد زوات، روستای خمده، روستای سنج، روستای آزادبار، مسیر کلکچال، روستای دوآب، روستای لار پلور، گردنه عسلک و رودخانه جاجرود.

هر کدام از این مکان ها دارای مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای خنک هستند که می تواند تجربه دلپذیری را برای شما رقم بزند. لطفا دیگر جاهای جالب تهران را به ما معرفی کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.