نبود سکوی مناسب و تست VAR لازم برای دربی

نبود سکوی مناسب و تست VAR لازم برای دربی

طاهر جمشیدزاده

هدف امروز: صد و دومین دربی دو تیم پرطرفدار پرسپولیس روز پنجشنبه 2 آذر ساعت 16 و 15 دقیقه به دلیل داوری وعده داده شده توسط داوران عراقی و برای اولین بار پس از انقلاب هواداران این دو برگزار شد. تیم های پرطرفدار پایتخت توانستند به ورزشگاه آزادی بیایند و بدون مشکل در ضلع شمالی و جنوبی به میدان بروند و این دیدار را از نزدیک تماشا کنند اما این دربی که با تساوی یک بر یک به پایان رسید حواشی زیادی را به همراه داشت. و از همه مهمتر دقیقه 60 بازی بود که حساس ترین و تعیین کننده ترین لحظه دربی بود که امیدی فر مدافع استقلال با تکل سختی روی شهاب زاهدی مهاجم پرسپولیس و با وجود اینکه تحریم شده بود را ترک کرد. با کارت زرد داور در نیمه اول، این بار با تحقیر اساسی فر و حتی به او کارت زرد داد. به گفته کارشناسان فوتبال داخل و خارج از کشور، او یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرد و حتی اتاق VAR از طریق تلفن متوجه آن شد، اما فنادی فر به راحتی. او این مشکل را نادیده گرفت و بازی تا دقیقه 95 وقت اضافه نیمه دوم ادامه داشت. نعمتی مهاجم پرسپولیس روی آرش رضوند خطا می کند و با مراجعه به مانیتور و بررسی کناری، خطای پنالتی را به نفع آبی های پایتخت اعلام می کند. و کوین یاماگا مهاجم استقلال پنالتی را خلاف جهت دروازه بان پروند در گوشه چپ دروازه می زند و بازی یک بر یک مساوی می شود و بعد بهمن انتقادات شروع می شود، چرا قاضی؟ میدان در صحنه ای به اتاق کنترل VAR بی اعتنایی می کند که حتی خودش هم می توانست در دقیقه 60 بازی برای تکل محکم روی پا به امید حمیدی فر مدافع استقلال کارت زرد دوم را بدهد. شهاب زاهدی مهاجم پرسپولیس جایی را برای بحث و گفت و گو و شایعات زیادی باز کرد که چرا رئیس دپارتمان داوری که قبل از بازی سر و صدا کرده بود، رئیس فدراسیون فوتبال با تلفنی با رئیس فیفاوار تماس گرفت. از مافوقش تماس بگیرد با کمک داوران عراقی این فناوری پیشرفته که سطح پایینی داشتند و این قشر متوسط ​​جامعه، کارشناسان فوتبال سپهر و به خصوص پرسپولیسی ها هستند که کاملا معتقدند مصر با آنها ظلم کرده است. رد نکردن شماره 26 آبی ها به این دلیل است که قبلا تست های لازم را برای سایر مسابقات لیگ برتر انجام نداده بودند و تیم سپاهان به دور دوم و مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و امکانات VAR صعود کرده بود. ورزشگاه آزادی که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است برای بازی سپاهان مقابل حریف خود در دور دوم راه اندازی شده و همچنان باید راه اندازی شود. با درک و درایت این قضیه مشکل VAR بسیار اساسی بود و بدون تست و مشاوره لازم در سایر مسابقات لیگ قبل از دربی از این اهمیت و حساسیت برخوردار است. خاص است که همه این اظهارنظرها، بیانیه ها و اعلامیه های دو تیم از سوی کارکنان، بازیکنان و مدیران دو باشگاه قرمز در مقابل هم قرار می گیرد.

VR (Video Assistant Referee) یا به اختصار VAR در واقع تکنولوژی پیشرفته کمک داور ویدیویی است. یک فناوری رسمی فوتبال مشابه MRI در پزشکی است که علم پزشکی را متحول کرد: در واقعیت مجازی، با دسترسی مستقل به فیلم مسابقه، که فقط در صورت خطای واضح و آشکار یا از دست دادن یک حادثه جدی به داور کمک می کند. در صورتی که داور مسابقه در هر یک از موارد زیر تصمیم واضح و بدیهی اشتباهی اتخاذ کند یا یک حادثه جدی از چشم او گم شود، کمک داوران متخصص بازی باید متوقف شوند و هر یک از بازیکنان، مربیان و بازیکنان تعویضی می توانند به داور نظر دهند. . کمک داور ویدیویی صحنه را بررسی می کند و به داور مسابقه اطلاع می دهد: 1- گل دریافت یا رد شده 2- پنالتی اعلام شده یا پنالتی اعلام نشده 3- کارت قرمز مستقیم 4 اشتباه در اخراج بازیکنان زمانی که داور به بازیکن اشتباه تیم اشاره می کند. بدکار به او هشدار می دهد یا او را بیرون می کند. 5- چه تقصیر هند باشد چه نباشد «توپ به دست می خورد که به نوبه خود شرایط خاصی دارد». وجود این دو قسمت الزامی است. الف) اتاق کنترل ویدئو یا واقعیت مجازی در این اتاق کمک داوران ویدئویی که کمک داوران عراقی در دربی بودند. کمک داور ویدیویی “IVIR” و اپراتور پخش مجدد “آراو” وجود دارد. اتاق کنترل ممکن است در محل برگزاری مسابقه یا در فاصله ای از استادیوم واقع شود. در حالی که کمک داور ویدئویی صحنه ها را بررسی می کند، کمک داور کمک داور ویدئویی وقایع مسابقه را دنبال می کند.

این مکان باید در مکانی قابل مشاهده در خارج از زمین بازی باشد و از قبل مشخص شده باشد. VR به طور خودکار تمام موقعیت ها و رویدادهای مسابقه را بررسی می کند و نیازی به درخواست هیچ یک از بازیکنان و مربیان نیست، اقدامی که بازیکنان استقلال و گزارشگر مسابقه اصرار بیش از حد هر بازیکن و سایر اعضای تیم را برای استفاده از VR داشته اند. یا نشان دادن نماد خود با دست، مشمول اخطار خواهد بود. در زمان بررسی، همه بازیکنان باید در زمین باشند و هر دو تیم باید در منطقه خود باشند. تا زمان اعلام تصمیم نهایی داور، هیچ بازیکن یا اعضای تیم نمی توانند در جریان بررسی مداخله کنند. هر زمان که بازیکن، بازیکن ذخیره تعویض شود یا هر یک از اعضای تیم وارد محوطه بازبینی داور یا VR شوند، کارت زرد دریافت خواهند کرد. نمونه بارز آن حضور سید حسین حسینی کاپیتان استقلال در جریان بررسی خطای علی نعمتی بر روی آرش رضوند بود که پشت سر داور در حال بررسی بود که کارت زرد مخفی شد. از دید داور فقط افراد مجاز حق ورود به اتاق را دارند. آنها کنترل و ارتباط با افراد داخل اتاق را خواهند داشت.

The post نداشتن سکوی مناسب و تست VAR برای دربی الزامی است اولین بار در روزنامه آرمان موج پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.