ویدئو/ ورزش سنگین جمشید آریا در آستانه ۸۰ سالگی

ویدئو/ ورزش سنگین جمشید آریا در آستانه ۸۰ سالگی

جمشید هاشمپور ملقب به جمشید آریا بازیگر کاربلندی است که نماد سینمای اکشن ایران محسوب می‌شود.

به گزارش بازیگرها، جمشید هاشم‌پور که زاده‌ی ۳ فروردین ۱۳۲۳ است. با تمریناتی که انجام می‌دهد، آمادگی جسمانی خود را در آستانه ۸۰ سالگی نشان می‌دهد.

او برای آخرین بار در سال ۱۳۹۹ جلوی دوربین فیلم سینمایی روز ششم رفت و تا به الان حدود ۳ سال است که در اثری ظاهر نشده است.

 

جمشید آریا یا زینال بندری مانع جدّی برای مختار شدن

گرچه طولانی بودن سریال و فقدان توان جسمی جمشید هاشم‌پور با توجه به سن و سالش دلیل انصراف کارگردان از انتخاب این بازیگر بود. اما به نظر می‌رسد بدون این مسئله هم، انتخاب او نمی‌توانست به اندازه انتخاب فریبرز عرب‌نیا درست باشد.

تسنیم: در روزهای اخیر صحبت‌های محمود فلاح تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» درباره نقش مختار. و اینکه «جمشید هاشم‌پور» انتخاب اول برای بازی در این نقش بوده است. هم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت. و هم بار دیگر تأمل درباره این نقش و ویژگی‌های بازی فریبرز عرب‌نیا در آن را به خوانشی دوباره کشاند.

حتی صفحه اینستاگرام شبکه آی‌فیلم نظرسنجی به راه انداخت. و در آن از کاربران و فالوورهای خود پرسید شما چه کسی را برای نقش مختار انتخاب می‌کنید؟

سه گزینه این پرسش هم فریبرز عرب‌نیا، جمشید هاشم‌پور و علیرضا شجاع‌نوری بود.

پاسخ اغلب مردم انتخاب فریبرز عرب‌نیا بود. و این نشان می‌دهد داود میرباقری در نهایت انتخاب هوشمندانه‌ای برای ایفای مهم‌ترین شخصیت سریالش داشته. و بازیگری که او برای ایفای نقش قهرمان قصه خود برگزیده در دل و جان و ذهن مردم نشسته است.

در این یادداشت می‌کوشیم تا با خوانش شیوه بازیگری عرب‌نیا، دلایل منطقی این انتخاب درست را تحلیل کنیم:

ابتدا به گزینه‌های دیگر می‌پردازیم. جمشید هاشم‌پور گرچه بازیگر توانایی است و چهره و صورت قهرمان گونه‌ای برای ایفای نقش مختار داشته. اما فاقد آن شمایل معنوی و روحانی برای ایفای شخصیتی است که وجوه مذهبی برجسته‌ای دارد.

ضمن اینکه مخاطب در حافظه تصویری خود همواره او را با شخصیت جمشید آریا و نقش زینال بندری به یاد می‌آورند.

همین تصویر ذهنی می‌توانست مانع جدّی برای پذیرش و درونی‌شدن نقش مختار در نزد مخاطب شود.

گرچه طولانی بودن سریال و فقدان توان جسمی جمشید هاشم‌پور با توجه به سن و سالش دلیل انصراف کارگردان از انتخاب این بازیگر بود.

اما به نظر می‌رسد بدون این مسئله هم انتخاب او نمی‌توانست به اندازه فریبرز عرب‌نیا تأثیرگذار باشد.

نوشته ویدئو/ ورزش سنگین جمشید آریا در آستانه ۸۰ سالگی اولین بار در بازیگرها. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.