ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح ۲; آنچه باید در مورد موشک جدید ایران – بازیگرها بدانید

ویژگی‌ها و مشخصات موشک هایپرسونیک فتاح 2 بیشتر آشنا شوید 6

ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2; آنچه باید درباره موشک جدید ایران بدانید برای اولین بار در سایت بازیگرها نوشته شده است: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

باید بدانید که ایران در زمینه تولید موشک پیشرفت زیادی داشته است. در این مقاله قصد ارائه و اعلام دارم مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 ما برای بقیه مقاله با ما بمانید.

25 خرداد امسال روز بسیار مهمی برای ایران بود. چرا که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در مراسمی ویژه با حضور رهبر انقلاب و رئیس جمهور، ابراهیم رئیسی، موشک مافوق صوت فتح 2 را تقدیم کرد.

نسل اول این موشک توانایی حرکت با سرعت 15 ماخ را داشت که در بین نمونه های آن بی نظیر بود. اما این همه ماجرا نیست. در جریان بازدید رهبر جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موشک مافوق صوت فتاح 2 ارائه شد که این موشک پیشرفته می تواند به سرعت 20 ماخ و آن برسد. کلاهک ماژولار است. در ادامه مطلب با معرفی و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: گنبد آهنی چیست؟ با نحوه عملکرد سپر دفاع موشکی گنبد آهنین آشنا شوید

با ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 بیشتر آشنا شوید

آخرین روز 7 آبان 1402 در دیدار رهبر انقلاب نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسل دوم موشک مافوق صوت فتاح با نام «فتاح 2»، سامانه پدافند متحرک «مهران» و سامانه بهبودیافته «9D» و همچنین پهپاد «شاهد 147» در دانشگاه علوم و فنون هوافضا عاشورا ارائه شد.

موشک فتاح 2 این موشک را می توان پیشرفته ترین موشک ایران تا به امروز دانست که دارای کلاهک با قابلیت گلاید (HGV) و کروز (HCM) است که برای اولین بار با این فناوری روی یک موشک ایرانی به آن دست یافته ایم.

لازم به ذکر است که تنها ایران و 3 کشور دیگر از این نوع فناوری در موشک های خود استفاده می کنند.

با ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 بیشتر آشنا شوید
مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2
  • وسایل نقلیه سرخوردن مافوق صوت (HGV): این کلاهک در مقایسه با جنگنده های مانور فقط در ظاهر و مسیر پرواز با هم تفاوت دارد که سرعت آن بسته به طراحی و نظر سازنده بین 5 تا 20 ماخ متغیر است. پرتابگر خودروی سنگین به جای پرواز مانند پرتابگر بالستیک، اقدام به حرکت در ارتفاع کمتری می کند و امکان تغییر مکرر مسیر به سمت هدف، باعث اختلال در رادارهای دشمن و در نتیجه غافلگیری سامانه پدافند موشکی دشمن می شود. .

این تغییر جهت همچنین ممکن است شامل تغییر جهت حمله بسته به توانایی وسیله نقلیه سنگین در طی مسافت باشد. این قدرت ناوبری علاوه بر داشتن موتوری مستقل از موتور موشک، به دلیل طراحی بدنه سرجنگی کشویی نیز می باشد.

با ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 بیشتر آشنا شوید

  • تسلیحات موشک کروز مافوق صوت (HCM): این سلاح یک نوع دیگر است موشک های مافوق صوت قادر است با موشک به سرعت مافوق صوت برسد. و سپس با استفاده از یک موتور اسکریم جت تنفس طبیعی به حرکت خود ادامه دهید. یکی از مزایای سلاح های HCM استفاده از موشک های کوچکتر برای پرتاب به سمت هدف.

قبل از معرفی موشک جدید ایران، عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه وی از طراحی این موشک جدید خبر داد و گفت:

طبق دستور علی خامنه‌ای، سپاه هیچ برنامه‌ای برای افزایش برد موشک‌های خود بیش از 2000 کیلومتر ندارد.

ویژگی های اصلی موشک جدید مافوق صوت ایران.

در تصویر زیر تمامی ویژگی های اصلی موشک مافوق صوت ایران را مشاهده می کنید:

با ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 بیشتر آشنا شوید
مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2

سامانه پدافند سیار مهران

سایر تسلیحات نظامی که در این نمایشگاه به نمایش درآمدند، سامانه پدافند سیار مهران برد آن 300 کیلومتر است و می تواند به انواع اهداف هوایی حمله کند.

سامانه مهران به شکل TELAR بوده و رادار، موشک و پست فرماندهی آن بر روی خودرو سوار شده و هر سامانه مجهز به 4 موشک مهران-1 با برد 320 کیلومتر است.

با ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 بیشتر آشنا شوید
سامانه موشکی سیار مهران

پهپاد شاهد 147

پهپاد شهید 147 نیز در نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه ارائه شد. این پهپاد یک هواپیمای پهن پیکر با طول بال های 26 متری است و می تواند در ارتفاع 60000 پایی پرواز کند و برد 1000 کیلومتری را شناسایی کند.

با ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 بیشتر آشنا شوید

در این نمایشگاه پهپاد شهید 139 نیز عرضه شد.

رهبر انقلاب حدود یک ساعت و نیم در این نمایشگاه حضور داشتند و دستاوردهای صنعت دفاعی ایران را مشاهده کردند. وی در این نمایشگاه از پهپاد غزه نیز بازدید کرد.

با ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2 بیشتر آشنا شوید

پهپاد غزه

پهپاد غزه این پهپاد جنگی و شناسایی است که می تواند تا 300 بمب و 500 کیلوگرم تجهیزات جمع آوری اطلاعات و سیگنال را حمل کند و همچنین دارای مدت پرواز 35 ساعت تا شعاع 2000 کیلومتر است. این پهپاد توانایی انجام عملیات های مختلف رزمی و اطلاعاتی را دارد که می تواند قدرت نظامی ایران را در منطقه به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برخی کارشناسان معتقدند پهپاد غزه شباهت زیادی به پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper دارد و می تواند در رده عملیاتی با این پهپاد رقابت کند.

مشخصات پهپاد شناسایی رزمی غزه

  • طول: ۱۱ متر
  • طول بال: ۲۱ متر
  • برخیز: 3.8 متر
  • محدوده عملیات: 2 هزار کیلومتر
  • ارتفاع پرواز: ۳۵هزارپا
  • تداوم پرواز: ۳۵ساعت
  • نوع موتور: توربوپراپ
  • سرعت: 350 کیلومتر در ساعت
  • حداکثر وزن کاربرد: ۳۱۰۰کیلوگرم
  • تعداد پمپ: ۱۳عدد
  • وزن سلاح های قابل حمل: حداقل 500 کیلوگرم
  • حوزه های ماموریتی: دفاع نظامی / نظارت بر جنگل / عملیات نجات حوادث

بیشتر بخوانید:

  • روسیه مدعی شد که یک موشک هسته ای با برد نامحدود آزمایش کرده است. نسل جدید سلاح های هسته ای در دستان پوتین!
  • سخنگوی وزارت دفاع: موشک حاج قاسم یک موشک اسرائیلی است! [+ویدیو]
  • بوئینگ سیستم ردیابی موشک اولتراسونیک را برای ارتش آمریکا می سازد

نظر شما در مورد موشک مافوق صوت فتاح 2 چیست؟ آیا این موشک می تواند با نمونه های خارجی رقابت کند؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری با ما بمان.

ویژگی ها و مشخصات موشک مافوق صوت فتاح 2; آنچه باید درباره موشک جدید ایران بدانید برای اولین بار در سایت بازیگرها نوشته شده است: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.