چرا اقتباس های انیمه اکشن زنده اغلب شکست می خورند؟ • مجله دیجی کالا

لایواکشن انیمه

دنیای انیمه ها به قدری گسترده و متنوع است که هر کسی با هر سلیقه ای می تواند چیزی را پیدا کند که مورد علاقه او باشد. از انیمه های کلاسیک مثل «آکیرا» تا سریال های مدرنی مثل «دیمون اسلای». با وجود شروع کند، محبوبیت انیمه در جهان به سرعت در حال افزایش است، نه تنها به دلیل سبک انیمیشن منحصر به فرد آن، بلکه عمدتاً به دلیل نحوه روایت داستان. شخصیت های پیچیده، خط داستانی غنی، روابط طنز و جذاب و پیام های روایی فراموش نشدنی از دلایل محبوبیت انیمه است و با توجه به آنچه گفته شد، می توان انتظار داشت که اقتباس از داستان های پیچیده انیمه برای فیلم های اکشن دشوار باشد. زنده. .

دیو قاتل مدل فیگور شش پک

۷۲۵۰۰۰ به مرد
ببینید و بخرید

به نظر غیرممکن می‌رسد که بتوان عمق وحشت بدن انیمه‌ای مانند «پاراسیت» را در هیچ رسانه دیگری نشان داد یا شخصیت‌های منحصربه‌فرد و تأثیرگذاری مانند JoJo’s Bizarre Adventure (ماجراجویی عجیب و غریب JoJo) را بازسازی کرد، انسان‌های واقعی هرگز امکان‌پذیر نیستند. اگر بتوان اکشن موفقی را از روی انیمه ساخت، تاثیر قابل توجهی بر روی مخاطب خواهد گذاشت. اما دلایل زیادی وجود دارد که این نوع اقتباس ها اشتباه می شوند و این دلیلی است که طرفداران انیمه اغلب مشتاق دیدن انیمه مورد علاقه خود در فرمت اکشن زنده نیستند.

پس از انتشار چندین اقتباس سینمایی جنجالی و ناموفق، در کنار استثناهای بزرگ و موفق در این زمینه، می توان دلایل عدم موفقیت اقتباس های لایو اکشن انیمه را توضیح داد.

  • همه چیز در مورد انیمه برای کسانی که هنوز علاقه ندارند.

تاریخچه مختصری از انیمه

سبک انیمیشن معروف به “انیمه” در ابتدا در ژاپن توسعه یافت و برای بازار و مخاطبان ژاپنی ساخته شد. درست است که برخی از سری های انیمه های کودکانه به دهه 1930 برمی گردد، اما ساخت انیمه های مدرن به شکل امروزی در سال 1956 به لطف پدرخوانده مانگا، Osamu Tezuka، با عناوینی مانند Astro Boy و Speed. Race آغاز شد. (Speed ​​Racer) عملاً یک شبه در خارج از کشور بسیار محبوب شد.

انیمه مسابقه سرعت پسر فضایی اکشن زنده

در دهه‌های 1970 و 1980، دنیای انیمه شاهد ظهور فیلم‌های استودیو گیبلی بود که توانستند در بسیاری از مسابقات بین‌المللی فیلم جوایزی دریافت کنند. دهه 1990 که با گسترش اینترنت و دی وی دی همراه بود، مسیر رشد، شناخت و محبوبیت انیمه را در جهان نسبت به گذشته هموارتر کرد. حالا دیگر انیمه ها نه تنها در برنامه های کودکان در کشورهای مختلف به وفور تماشا می شدند، بلکه مخاطبان بزرگسال با تماشای «Neon Genesis Evangelion» روز خود را به پایان رساندند. در دهه 2000، با شروع رکود اقتصادی پس از ترکیدن اقتصاد حباب ژاپن، من شاهد شروع انیمه های محبوبی مانند «ناروتو»، «وان پیس» و «بلیچ» بودم. از آن زمان، فرهنگ انیمه و اوتاکو به پیشرفت و تکامل خود ادامه می دهد.

ست فیگور 2 تکه وان پیس زورو و لوفی

ست فیگور 2 تکه وان پیس زورو و لوفی

۱، ۰ ۰، ۰ ۰

به مرد

تخته شاسی انیمه یک تکه کد یک تکه-el01

تخته شاسی انیمه یک تکه کد یک تکه-el01

۶, ۹۰۰

به مرد

هدایایی را برای طرفداران «وان پیس» خریداری کنید.

همه چیز را ببیند

بسیاری از انیمه های مذکور چندین دهه و در قالب چندین فصل پخش شده اند و علاوه بر آن چندین ریبوت و انیمه فیلم نیز برای هر کدام ساخته شده است. روند اقتباس از این نوع سریال با طرحی منسجم، فرآیندی سخت و تخصصی است و طرفداران نسبت به داستان ها و شخصیت هایی که سال ها با آنها زندگی کرده اند بسیار حساس هستند. به همین دلیل خبر ساخت اقتباسی از برخی انیمه ها معمولا برای دوستداران این انیمه ها سوال و نگرانی ایجاد می کند.

اقتباس های موفق و ناموفق انیمه

اقتباس یک لایت رمان یا سریال مانگا در یک انیمیشن یک چیز است و آوردن آنها به دنیای لایو اکشن چیز دیگری است. شکست تلاش‌های اولیه فیلمسازان آمریکایی برای اقتباس از مجموعه‌هایی مانند «Dragonball: Evolution» (Dragonball: Evolution) به مخاطبان نشان داد که تهیه‌کنندگان و فیلم‌نامه‌نویسان هالیوود بیشتر به استفاده مالی از این عناوین محبوب علاقه دارند تا تولید یک محصول هنری ارزشمند. Speed ​​Racer ممکن است در زمان خود در روایت خود شکست خورده باشد، اما اکنون یک کلاسیک کالت محسوب می شود.

انیمیشن Live Action Bleach

انزجار گسترده مردم از اقتباس‌های انیمه‌های لایو اکشن اکنون روی نتفلیکس متمرکز شده است. در سال 2022، اکثر اقتباس‌های نتفلیکس مجموعه‌ای نه چندان عالی از انیمه‌های لایو اکشن بودند. اقتباس 2018 از انیمه «Bleach» شاید یکی از فیلم‌هایی باشد که می‌توان به عنوان نمونه موفقی از اقتباس‌های لایو اکشن نام برد، اما به چند دلیل ساده نتوانست با هیاهوها روبرو شود. یکی از بزرگترین دلایل این بود که اقتباس سعی کرد در 100 دقیقه تمام جهان سازی و توسعه شخصیت را که انیمه در کل یک فصل انجام داده بود، دربر گیرد، چیزی که در روند داستان بسیار مورد نیاز بود. انیمیشن لایو اکشن “Fullmetal Alchemist” در سال 2017 با وجود CGI و بازیگران بزرگ با همین مشکل روبرو شد و نتوانست چندان موفق باشد. به دلیل همین عدم توسعه بود که این اقتباس طرفداران سریال را جذب کرد که قبلاً در مورد آن می دانستند، اما بینندگان عادی چیزی نمی فهمیدند.

موضوع دیگری که در اقتباس های لایو اکشن هالیوود مشکل ساز است، انتخاب بازیگران سفیدپوست است. در سال 2017، اقتباس از «شبح در پوسته» (شبح در پوسته) با بازی اسکارلت جوهانسون جنجال هایی را برای عدم انتخاب یک بازیگر آسیایی برای نقش اصلی به وجود آورد. همچنین، در اقتباس انیمه Death Note محصول نتفلیکس در همان سال، نه تنها بازیگران اصلی سفیدپوست بودند، بلکه داستان به جای ژاپن در سیاتل رخ داد. از جمله انتقادات دیگر به این دو اقتباس، تغییر داستان های عمیق دو اثر اصلی به داستان های کم عمق و احساسی بود.

انیمه اکشن زنده آلیتا

از طرفی فیلم های لایو اکشن هم ساخته شد که ارزشمند بود و طرفداران هم به آنها پناه بردند. Classroom Assassination که در سال 2015 ساخته شد، به دلیل نزدیکی استثنایی اش به سریال و جلوه های بصری خارق العاده اش برای جان بخشیدن به داستان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. Alita: Battle Angel نه تنها به خاطر جلوه های بصری خیره کننده اش، بلکه به دلیل رویکرد ساده اش به داستان اصلی که برای طرفداران انیمه و دوستداران علمی تخیلی جذاب است، تحسین شده است. علاوه بر این، سایر اقتباس‌های انیمه‌های لایو اکشن The Death Note، مانند سری 2006، به دلیل دقیق‌تر بودن و وفاداری به مواد اولیه‌شان محبوب‌تر هستند.

کد دفتر طرح یادداشت مرگ sdbb03

کد دفتر طرح یادداشت مرگ sdbb03

۱۳۶۷۵۰ به مرد
ببینید و بخرید

اکشن های زنده از انیمه ساخته می شوند.

انیمه اکشن زنده یویو هاکوشو

سازندگان این فیلم پس از دریافت انیمه لایو اکشن «Full Metal Alchemist» تصمیم گرفتند دو فیلم دیگر را برای جمع بندی داستان بسازند. علاوه بر این، نتفلیکس تصمیم گرفته است که به «Death Note» بازگردد و این بار پروژه را به برادران دافر بسپارد. علیرغم استقبال ضعیف از فیلم‌های لایو اکشن، شرکت‌های تولید و فیلمنامه‌نویسان همچنان ریسک می‌کنند تا عناوین انیمیشن‌های محبوب را به گونه‌ای بسازند که برای طرفداران جذاب باشد.

در سال 2023 نیز باید منتظر اقتباس نتفلیکس از انیمیشن «یو یو هاکوشو» باشیم. شینسوکه ساتو، کارگردان سریال های محبوب «آلیس در سرزمین مرزی» و «گانتس» برای کارگردانی اقتباس «آکادمی قهرمان من» انتخاب شده است. اقتباس «One Punch Man» ممکن است پروژه بزرگ بعدی سونی باشد، و ایچیرو اودا برای انجام اقتباس «One Piece» به یک شرط قرارداد امضا کرد: وفادار به طرفدارانی باشید که 20 سال از سریال حمایت کردند تا بمانند. با این حال، برخی از این عناوین به قدری پیچیده و گسترده هستند تا به صفحه نمایش بزرگ آورده شوند که طرفداران باید تا زمان انتشار اضطراب زیادی را تحمل کنند.

مجله My Hero Academia 1 اوت 2015

مجله My Hero Academia 1 اوت 2015

۱۶۵۰۰۰ به مرد
ببینید و بخرید

  • منبع: MOVIWEB

چرا اقتباس های انیمه اکشن زنده اغلب شکست می خورند؟ اولین بار در بازیگرها ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.