کاهش مصرف لیتیوم در باتری ها با کمک هوش مصنوعی. ماده جدیدی کشف شد: Tecrate

مصرف لیتیوم در باتری با کمک هوش مصنوعی

کاهش مصرف لیتیوم در باتری ها با کمک هوش مصنوعی ماده جدیدی کشف شد که اولین بار در وب سایت بازیگرها در مورد آن نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

در طول همکاری جدید مایکروسافت و وزارت انرژی ایالات متحده، ماده جدیدی کشف شده است که کاهش مصرف لیتیوم در باتری ها با کمک هوش مصنوعی می آورد

اکنون که امسال شاهد کشف منابع بزرگ لیتیوم در نقاط مختلف جهان از جمله همدان در ایران هستیم، نیاز به این عنصر مهم در حال کاهش است و دانشمندان به فکر راه‌هایی برای کاهش یا کاهش نیاز به لیتیوم در باتری‌ها هستند. .

ظاهراً این اتفاق می افتد. در تحقیقات مشترک با آزمایشگاه PNNL، مایکروسافت موفق به کشف ماده ای شده است که می تواند نیاز به لیتیوم را تا 70 درصد کاهش دهد. البته کاهش مصرف لیتیوم در باتری به کمک هوش مصنوعی انجام خواهد شد که ظرفیت دیگری از این فناوری را به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین باتری لیتیوم یون و پلیمر لیتیوم ؛ جوانب مثبت و منفی را مرور کنید

مصرف لیتیوم در باتری ها را با کمک هوش مصنوعی کاهش دهید

مایکروسافت با همکاری آزمایش ملی شمال غرب اقیانوس آرام (PNNL)، که بخشی از وزارت انرژی ایالات متحده و با کمک ابر رایانه مجهز به هوش مصنوعی موفق به کشف ماده ای شد که نیاز به لیتیوم در باتری ها را 70 ٪ کاهش می دهد. دانشمندان از این ماده جدید برای تهیه یک باتری آزمایشی و برق یک لامپ استفاده کرده اند.

محققان مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی و ابررایانه ها، 32 میلیون ماده معدنی بالقوه را در کمتر از یک هفته به 18 ماده امیدوارکننده کاهش دادند. این کار با روش های آزمایشگاهی مرسوم می تواند بیش از 20 سال طول بکشد.

این روند از نقطه شروع تا توسعه باتری آزمایش کمتر از 9 ماه طول کشید.

کاهش مصرف لیتیوم در باتری ها با کمک هوش مصنوعی

این دو سازمان برای حل مسائل پیچیده علمی و ریاضی از هوش مصنوعی پیشرفته و کامپیوترهای با کارایی بالا که در واقع شبکه بزرگی از کامپیوترها هستند استفاده کردند.

لیتیوم را به دلیل قیمت بالا و رنگ نقره ای آن اغلب «طلای سفید» می نامند. این فلز یکی از عناصر کلیدی باتری های قابل شارژ است که در دستگاه های مختلف مانند خودروهای برقی و گوشی های هوشمند استفاده می شود.

اما به گفته سازمان بین المللی انرژی، با افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، جهان ممکن است تا سال 2025 با کمبود این ماده مواجه شود.

هوش مصنوعی مورد استفاده در این آزمایش چیست؟

این فناوری مبتنی بر نوع جدیدی از هوش مصنوعی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و با کمک داده های مولکولی آموزش داده شده است.

جیسون زاندر، معاون اجرایی مایکروسافتوی گفت: این هوش مصنوعی کاملا بر اساس مطالعات علمی، پایگاه داده ها و ویژگی ها است. این داده ها برای انجام اکتشافات علمی کاملا قابل اعتماد هستند.

کاهش مصرف لیتیوم در باتری ها با کمک هوش مصنوعی

پس از اینکه نرم افزار 18 فینالیست را انتخاب کرد، کارشناسان باتری PNNL آنها را بررسی کردند و مواد نهایی را برای کار آزمایشگاهی انتخاب کردند.

کارل مولر از NLP گفت که هوش مصنوعی مایکروسافت آنها را “بسیار سریعتر” از شرایط عادی به سمت مواد مفید بالقوه سوق داد.

او گفت:

ما می‌توانیم ترکیب شیمیایی این ماده جدید را اصلاح، آزمایش و تنظیم کنیم و کارایی آن را به‌عنوان یک باتری به سرعت آزمایش کنیم و توانایی هوش مصنوعی را برای تسریع چرخه نوآوری نشان دهیم.»

بیشتر بخوانید:

  • تولید خودروهای لوکس در افغانستان ؛ کشف معدن لیتیوم آینده صنعت خودروسازی افغانستان را رقم خواهد زد
  • کشف ذخایر لیتیوم در ایران برای صاحبان آن، روسیه و چین موفق باشید!
  • رقابت تنگاتنگ مایکروسافت و اپل؛ ارزش بازار مایکروسافت با اپل فاصله چندانی ندارد

نظر شما در مورد کشف این ماده جدید و استفاده از آن در باتری ها چیست؟ لطفا افکار خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کاهش مصرف لیتیوم در باتری ها با کمک هوش مصنوعی ماده جدیدی کشف شد که اولین بار در وب سایت بازیگرها در مورد آن نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.