بیوگرافی و لیست فیلم های امیر خان Aamir Khan

images 1704837845 659dc2d5b0ff7

بیوگرافی Aamir Khan

اگر طرفدار فیلم های هندی باشید بعید است یکی از فیلم های امیر خان یا عامر خان را ندیده باشد.

امیر خان یا به طور دقیق تر محمد عامر حسین خان (Aamir Khan) بازیگر، تهیه کننده، کارگردان و فعال حقوقی برجسته هندی است. او در 14 مارس 1965 در مومبای هند به دنیا آمد. پدرش تینو کان نیز بازیگر و کارگردان بود.

خان در دوران دبیرستان با بازی در تئاتر آشنا شد و پس از فارغ التحصیلی، بازیگری حرفه‌ای خود را آغاز کرد. اولین فیلم خود را با نام “Holi” در سال 1984 اکران کرد. اما فیلم “Qayamat Se Qayamat Tak” در سال 1988 به او شهرت و محبوبیت بیشتری رساند.

خان در سال 2001 با فیلم “Lagaan” به عنوان تهیه کننده و بازیگر، نامزد جایزه اسکار شد و فیلم نیز برای بهترین فیلم بیگانه نامزد شد. او همچنین در فیلم‌های موفق دیگری مانند “Dil Chahta Hai”، “Rang De Basanti”، “Taare Zameen Par”، “3 Idiots” و “Dangal” بازی کرده است.

خان همچنین فعالیت‌های خیریه‌ای نیز دارد و به عنوان سفیر سازمان ملل متحد در حوزه آموزش و پرورش فعالیت می‌کند. او همچنین در حمایت از حقوق بشر و مبارزه با فقر فعالیت دارد.

به شخصه فیلم های گجینی، پی کی، سه احمق و دانگال امیرخان را خیلی دوست داشتم.

لیست فیلم های Aamir Khan

1. Holi (1984): این فیلم، اولین فیلم امیر خان بود که در آن به عنوان بازیگر شرکت کرد.

2. Qayamat Se Qayamat Tak (1988): فیلمی عاشقانه که به او محبوبیت بیشتری داد. در این فیلم، او نقش یک جوان عاشق را بازی کرد که با مخالفت خانواده‌اش با دختری عاشق می‌شود.

3. Dil (1990): فیلمی عاشقانه که در آن امیر خان نقش یک دانشجوی دانشگاه را بازی می‌کند که عاشق دختری می‌شود که پدرش مخالفت دارد.

4. Jo Jeeta Wohi Sikandar (1992): فیلمی ورزشی که در آن امیر خان نقش یک دانشجوی دوچرخه سوار را بازی می‌کند که در یک مسابقه مهم شرکت می‌کند.

5. Hum Hain Rahi Pyar Ke (1993): فیلمی عاشقانه که در آن امیر خان نقش یک مرد بی‌مسئول را بازی می‌کند که باید از دو بچه کوچک نگهداری کند.

6. Rangeela (1995): فیلمی کمدی و عاشقانه که در آن امیر خان نقش یک کارگر فیلمسازی را بازی می‌کند که عاشق یک بازیگر مشهور است.

7. Raja Hindustani (1996): فیلمی عاشقانه که در آن امیر خان نقش یک راننده تاکسی را بازی می‌کند که عاشق دختر ثروتمندی می‌شود.

8. Ishq (1997): فیلمی کمدی و عاشقانه که در آن امیر خان نقش یک دکتر را بازی می‌کند که عاشق دختر دوست دوران دانشجویی‌اش می‌شود.

9. Ghulam (1998): فیلمی اکشن و عاشقانه که در آن امیر خان نقش یک بوکسور را بازی می‌کند که به دنبال پول برای خانواده‌اش است.

10. Sarfarosh (1999): فیلمی اکشن و جاسوسی که در آن امیر خان نقش یک پلیس مخفی را بازی می‌کند که باید یک گروه تروریستی را شناسایی کند.

11. Lagaan (2001): فیلمی تاریخی و ورزشی که در آن امیر خان نقش یک رهبر قبیله را بازی می‌کند که باید در مقابل یک تیم کریکت انگلیسی بجنگد.

12. Dil Chahta Hai (2001): فیلمی کمدی و عاشقانه که در آن امیر خان نقش یک معمار را بازی می‌کند که با دوستانش به گذشته و آینده فکر می‌کند.

13. Mangal Pandey: The Rising (2005): فیلمی تاریخی که در آن امیر خان نقش یک سرباز هندی را بازی می‌کند که به دنبال استقلال هند است.

14. Rang De Basanti (2006): فیلمی اجتماعی که در آن امیر خان نقش یک مخرب را بازی می‌کند که به دوستانش در پیدا کردن عدالت کمک می‌کند.

15. Taare Zameen Par (2007): فیلمی درام و خانوادگی که در آن امیر خان نقش یک معلم را بازی می‌کند که به یک پسر ناامید کمک می‌کند.

16. Ghajini (2008): فیلمی اکشن و رازآلود که در آن امیر خان نقش یک مرد را بازی می‌کند که به دنبال انتقام است.

17. 3 Idiots (2009): فیلمی کمدی و درام که در آن امیر خان نقش یک دانشجوی موفق را بازی می‌کند که به دوستانش در پیدا کردن خودشان کمک می‌کند.

18. Dhoom 3 (2013): فیلمی اکشن و جاسوسی که در آن امیر خان نقش یک سارق بانک را بازی می‌کند.

19. PK (2014): فیلمی کمدی و فلسفی که در آن امیر خان نقش یک بیگانه را بازی می‌کند که به دنبال پیدا کردن خدایش است.

دانلود و تماشای فیلم پی کی

20. Dangal (2016): فیلمی ورزشی و خانوادگی که در آن امیر خان نقش یک پدر را بازی می‌کند که به دو دخترش کمک می‌کند تا قهرمان کشتی شوند.

 

جهت دانلود و تماشای فیلم های aamir khan یا سایر فیلم های هندی به سایت و اپلیکیشن Filmo.ir مراجعه نمایید.

 

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.