کشور تایوان را پدرخوانده هوش مصنوعی – بازیگرها می نامیدند

AdobeStock 298891951

مقاله ای که تایوان آن را پدرخوانده هوش مصنوعی نامید اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

زمان هوش مصنوعی و استفاده از آن فرا رسیده است. اما کدام کشور بیشترین فعالیت را در این زمینه داشته است. بر اساس گزارش ها، تایوان را پدرخوانده هوش مصنوعی می نامند. او آن را مال خود ساخته است. اما چرا؟ بررسی می کنیمشرکت های تایوانی سرور می فروشند هوش مصنوعی آنها کنترل را به عهده گرفته اند، بنابراین حدود 90 درصد از تولید در این منطقه در این کشور انجام می شود. دولت تایوان اخیراً با 20 رهبر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در یک پارک فناوری در شمال این کشور جلسه ای برگزار کرد. بر اساس گزارش های این جلسه، تایوان به طور موثر بازار سرورهای هوش مصنوعی را در اختیار گرفته است.

بیشتر بخوانید: سایتی برای عکاسی با هوش مصنوعی.

پدرخوانده هوش مصنوعی

شرکت های تایوانی 90 درصد بازار جهانی توانسته است سرورهای هوش مصنوعی بر اساس منابع، تقریباً تمام سرورهای هوش مصنوعی که تحت برندهای آمریکایی فروخته می شوند، وابسته به تولیدکنندگان تایوانی هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که هدف اصلی این نشست دولت با نمایندگان و صاحبان صنایع الکترونیک و ICT بررسی وضعیت موجود و پتانسیل های رشد و گسترش این صنعت بوده است. به گفته شرکت کنندگان، هنوز فرصت های زیادی در بازار سرورهای هوش مصنوعی وجود دارد و تقاضا برای این محصولات در حال افزایش است.

پدرخوانده هوش مصنوعی
پدرخوانده هوش مصنوعی

طبق گزارش‌ها، اجزای اصلی سرورهای هوش مصنوعی گران‌تر از سرورهای معمولی هستند. به عنوان مثال، زیرساخت مورد استفاده در تراشه‌های هوش مصنوعی حدود 10 برابر گران‌تر از زیرساخت مورد استفاده در تراشه‌های سرور معمولی است. ضرایب مشابهی در مورد قیمت منابع تغذیه متصل به سرورهای هوش مصنوعی، تجهیزات خنک کننده و سایر موارد اعمال می شود.

بر اساس گزارش وزارت اقتصاد تایوان، این کشور 83 درصد از کل سرورهای جهان را تولید می کند، این رقم برای سرورهای هوش مصنوعی به 90 درصد و با در نظر گرفتن تامین کنندگان برند آمریکایی به 100 درصد می رسد. این ارقام برای دولت تایوان و صنعتگران قابل تحسین است، اما ممکن است باعث نگرانی کشورهای دیگر شود. به همین دلیل، دولت‌های ایالات متحده و اروپا سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای توسعه صنعت نیمه‌رساناهای خود آغاز کرده‌اند تا از هرگونه شوک اقتصادی ناشی از جنگ نظامی احتمالی در تنگه تایوان جلوگیری کنند.

تایوان تمایل دارد صنایع مختلف را در داخل کشور تمرکززدایی کند، همانطور که اخیراً با سرمایه گذاری های TSMC در سایر کشورها مشاهده شد. همچنین در این نشست بر ورود شرکت های تایوانی به بازارهای مختلف از جمله آلمان، مجارستان، هند، تایلند، اندونزی، ویتنام، مالزی، ایالات متحده، مکزیک و برزیل تاکید شد.

در حال حاضر، تولیدکنندگان تایوانی 78 درصد لپ‌تاپ‌های جهان و 55 درصد رایانه‌ها را تولید می‌کنند. دولت و صاحبان صنایع درباره موضوعاتی مانند شبکه 6G، کاهش انتشار کربن در صنایع تولیدی، انرژی سبز و جذب استعدادهای برتر به تایوان بحث کردند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سایت های هوش مصنوعی
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید متن
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید موسیقی

منبع: زومیت

مقاله ای که تایوان آن را پدرخوانده هوش مصنوعی نامید اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.