یک توپ فوتبال دو سانتی متر ارتفاع و ۲۰ متر در سایه

01665750

پاسخی به جنجال بهترین لژیونر ایرانی!

 

هدف امروز: هر چقدر فوتبال ایران حواشی دارد از متن خبری نیست. دو سانتی متر ارتفاع و بیست متر سایه دارد. از نظر عناوین و افتخارات، چندین دهه است که دستاورد ملی و باشگاهی قابل توجهی نداشته ایم و آخرین جنگی که بین هواداران پرسپولیس و استقلال درگرفت، دو سال پیش بود که کدام یک از آنها با افتخار به الهلال عربستان باخت. عربستان! از نظر زیرساختی برای تبیین فاجعه ای که با آن روبرو هستیم، به ذکر یک نکته بسنده می شود. امروز سه نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا از ورزشگاه آزادی به عنوان ورزشگاه استفاده می کنند! به نظر می رسد روز دوشنبه نساجی در این زمین به مصاف نوبهار برود و سپس سپاهان و المالیق به مصاف هم بروند! وضعیت فعلی فوتبال ما اینگونه است اما مردم این منطقه طوری بین خودشان دعوا می کنند که انگار میلیاردها جواهر بر زمین انداخته اند و برای سهم خود چانه می زنند. مهدی مهدوی کیا که شاید بهترین و باثبات ترین نماینده فوتبال ایران در اروپا بود در مقایسه با سه ستاره ایرانی بایرن مونیخ: علی دایی، علی کریمی و وحید هاشمیان.

از جواد نکونام و مسعود شجاعی که هفت و شش سال در اوساسونا بازی کردند تا بازیکنانی مانند کریم باقری، اشکان دژاگه و مهدی طارمی که آمارشان در پورتو حیرت انگیز است. با این حال، صادقانه بگویم، همه این دستاوردها برای کشوری که ادعای مستر فوتبال آسیا را دارد، ناچیز است. در حال حاضر ژاپن و کره با هم 20 لژیونر در پنج لیگ معتبر اروپایی دارند. اگرچه این تعداد برای فوتبال ما فقط 2 بازیکن است. سامان قدوس و سردار آزمون که تنها در چند دقیقه می توانند در بازی برنتفورد و رم به میدان بروند. فوتبال ایران از ته دل به بازیکنانی چون دایی، باقری، مهدوی کیا و نکونام افتخار می کند. اما اگر ما بر سر این چیزها دعوا می کنیم، کره ای ها باید یکدیگر را نابود کنند.

تکلیف سون هیونگ مین روشن است و برخی او را بهترین لژیونر تاریخ فوتبال آسیا می دانند. اما این کشور قبلا نماینده شایسته ای در لیگ برتر داشت. پارک جیسونگ که بیش از 200 بازی برای منچستریونایتد انجام داد. همین حالا کیم مین جائه برنده توپ طلای آسیا به بایرن مونیخ پیوست که یکی از ارکان قهرمانی شگفت انگیز ناپولی در لیگ ایتالیا در فصل گذشته بود. جامی که برای اولین بار پس از حضور دیگو مارادونای بزرگ در این باشگاه به دست آمد. از سوپراستارهای ژاپنی مثل ناکاتا، ناکامورا، کاگاوا، یوشیدا، ناگاتومو، هوندا و … که سال ها در بهترین تیم های اروپایی حضور داشتند را فراموش نکنیم. امید است به جای این بحث های زشت «من بهترم یا تو بهتر» که ویژگی آن تنها پرداختن به گذشته و غفلت از آینده است، توقعات خود را بالا ببریم و بیشتر و بیشتر تلاش کنیم. این!

پست فوتبال با دو سانتی متر ارتفاع و 20 متر سایه اولین بار در روزنامه آرمان موج پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.