یک یوتیوبر Nvidia و OpenAI را به استفاده غیرقانونی از ویدیوهای YouTube برای آموزش هوش مصنوعی – Tekrato متهم می کند

یک یوتیوبر Nvidia و OpenAI را به استفاده غیرقانونی از ویدیوهای YouTube برای آموزش هوش مصنوعی – Tekrato متهم می کند

یوتیوب‌بر انویدیا و OpenAI را به استفاده غیرقانونی از ویدیوهای یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی متهم می‌کند که اولین بار در وب‌سایت Tekrato – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Nvidia و OpenAI با شکایتی از سوی سازندگان محتوای یوتیوب مواجه شده اند که ادعا می کنند شرکت ها از ویدیوهای آنلاین خود بدون مجوز برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کرده اند.

یکی از سازندگان ویدیو در یوتیوب به نام “دیوید میلت” در یک شکایت فدرال علیه Nvidia وی بیان کرد که این شرکت بر اساس طراحی تراشه های خاص است هوش مصنوعی Focus از ویدیوهای او و میلیون ها ویدیوی دیگر بدون اجازه برای آموزش نرم افزار هوش مصنوعی خود استفاده کرده است.

این شکایت شامل ادعاهای “غنی سازی ناعادلانه” و “رقابت ناعادلانه” علیه انویدیا است و درخواست می کند که پرونده به عنوان یک دعوای دسته جمعی مورد بررسی قرار گیرد تا سایر کاربران یوتیوب که ادعاهای مشابهی را مطرح کرده اند و مستحق آن هستند نیز در بر گیرد.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین سایت های هوش مصنوعی برای طراحان گرافیک.
  • Geekbench اپلیکیشنی را برای سنجش عملکرد هوش مصنوعی راه اندازی کرده است

سازندگان یوتیوب به دلیل استفاده غیرمجاز از محتوای ویدیویی برای آموزش هوش مصنوعی شکایت کردند

بر اساس این شکایت که چهارشنبه گذشته در ناحیه شمالی کالیفرنیا ثبت شد، انویدیا از نرم افزار روی سرورهای تجاری برای دانلود غیرقانونی ویدیوهای یوتیوب برای آموزش نرم افزار هوش مصنوعی خود یعنی Cosmos استفاده کرد. بر اساس گزارش 404 رسانه ای که در 5 آگوست منتشر شد، انویدیا موفق شده است هر روز حدود 80 سال محتوای ویدئویی دانلود کند.

در پاسخ به این شکایت، انویدیا اظهار داشت: “ما به حقوق تمام سازندگان محتوا احترام می گذاریم و اطمینان می دهیم که فعالیت های ما به طور کامل با قوانین و مقررات مطابقت دارد.”

شکایت علیه انویدیا کمتر از دو هفته پس از طرح شکایت مشابهی علیه OpenAI توسط Milt مطرح شد. شکایت‌ها نشان می‌دهد که مدل‌های زبان در مقیاس بزرگ (LLM) پشت فناوری‌های هوش مصنوعی به مقادیر زیادی داده نیاز دارند که معمولاً از اینترنت استخراج می‌شوند.

هیچ یک از شکایت های میلت علیه Nvidia و OpenAI ادعای نقض حق نسخه برداری ندارند. بلکه این شرکت ها را به “غنی سازی ناعادلانه” و “روش های تجاری ناعادلانه، غیراخلاقی و مضر” متهم کرده است. در مورد Nvidia، این اقدامات به عنوان “غیر اخلاقی، ناعادلانه، بی رحمانه و مضر برای مصرف کنندگان” توصیف شده است.

در این دعاوی، میلت به دنبال دستوری برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از ویدئوهای خود، خسارات و سایر غرامت است.

یک یوتیوبر انویدیا و OpenAI را به استفاده غیرقانونی از ویدیوهای یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی متهم کرد
استفاده غیرقانونی انویدیا از ویدیوهای یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی

شکایت Millet علیه OpenAI همچنین ادعا می‌کند که این شرکت بیش از یک میلیون ساعت ویدیوی یوتیوب را با استفاده از روش‌های خودکار مانند ربات‌ها یا ابزارهای ویژه دانلود ویدیو حذف کرده است.

به گزارش 404 Media، انویدیا همچنین ویدئوهایی را از منابع آنلاین دیگر مانند نتفلیکس دریافت کرده است که توسط یکی از کارمندان ناشناس سابق انویدیا تایید شده است.

در پاسخ به این شکایت، انویدیا در بیانیه ای گفت: “هرکسی آزاد است از منابع عمومی اطلاعات و ایده ها یاد بگیرد.”

در ماه آوریل، نیویورک تایمز گزارش داد که OpenAI ابزاری به نام Whisper توسعه داده است که از ویدئوهای یوتیوب برای تبدیل صدا به متن استفاده می کند، زیرا منابع متنی آنلاین آن تمام شده است. طبق این شکایت، ویدیوها یکی از بزرگترین مجموعه داده‌های زبان طبیعی را برای آموزش هوش مصنوعی و بهینه‌سازی مدل‌های زبان OpenAI ارائه می‌کنند.

سهام انویدیا از ابتدای سال 2023 تقریباً 600 درصد افزایش یافته است و به ارزش بازار بیش از 3 تریلیون دلار رسیده است، زیرا این شرکت به یکی از رهبران برتر هوش مصنوعی سیلیکون ولی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین ابزار هوش مصنوعی گوگل
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای برنامه نویسی
  • بهترین هوش مصنوعی برای یادگیری زبان
  • بهترین برنامه های کاربردی هوش مصنوعی برای

منبع: legaldive

یوتیوب‌بر انویدیا و OpenAI را به استفاده غیرقانونی از ویدیوهای یوتیوب برای آموزش هوش مصنوعی متهم می‌کند که اولین بار در وب‌سایت Tekrato – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.