بهترین فیلم های علمی تخیلی دنیا. اندلرن

بهترین فیلم های علمی تخیلی دنیا.  اندلرن

در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های علمی تخیلی دنیا را بشناسید. بهترین و گمراه کننده ترین فیلم های علمی تخیلی را در این مقاله اندلرن ببینید.

ژانر علمی تخیلی طرفداران زیادی به خصوص در بین نسل فعلی دارد. با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به سینما، فیلم های علمی تخیلی جایگاه ویژه ای در بین دوستداران سینما پیدا کردند، اما برخی از فیلم های علمی تخیلی قدیمی همچنان جایگاه خود را دارند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی تمام دوران.

با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان را به شما معرفی کنیم.

یک ادیسه فضایی (2001: یک ادیسه فضایی)

سال ساخت: 1968

امتیاز AMD: 8.3

کارگردان: استنلی کوبریک

بازیگران: کایر دولی، ویلیام سیلوستر، گری لاکوود و…

در حالی که بشریت در حال برنامه ریزی برای سفر به ماه بود، استنلی کوبریک چیزی کمتر از وضعیت انسان را در 139 دقیقه در سال 2001: یک ادیسه فضایی نشان داد. روایت وحشتناک آن، اغلب بدون دیالوگ، در سپیده دم تاریخ بشر آغاز می شود، زمانی که بیگانگان نادیده قبیله ای از میمون های بدجنس را به چیزی جدید تبدیل می کنند. سه میلیون سال بعد، زمانی که همان بیگانگان حضور خود را اعلام کردند، میمون‌ها همچنان بر روح ما تسلط داشتند.

سوال اصلی فیلم نه در مورد خود بیگانگان بلکه در مورد اینکه آیا ما قادریم فرشتگان بهتر خود را در آغوش بگیریم یا خیر. کوبریک به زیبایی یک داستان تخیلی را به یک فیلم علمی تخیلی خارق العاده تبدیل کرد. در میان همه اینها، جلوه های بصری خیره کننده مخاطب را مجذوب خود کرد و این فیلم را واقعاً به بهترین فیلم علمی تخیلی جهان تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های سال 2024

بازگشت به آینده

فیلم های علمی تخیلی آینده

  • سال ساخت: 1685
  • امتیاز AMD: 8.5
  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • بازیگران: مایکل جی فاکس، کریستوفر لوید، توماس ویلسون، جیمز تولکان

بازگشت به آینده شگفت انگیزی است که در فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی تمام دوران قرار دارد. این فیلم و دو دنباله آن مطمئناً به عنوان فیلم های کلاسیک دهه 80 شناخته می شوند، اما در کل جلوتر از زمان خود هستند. از قضا، زمان خودش سرنوشت او را رقم زده است. چهار دهه بعد، آنها هنوز در سراسر جهان محبوب هستند.

حس خوب کمدی فیلم اول (و جفت شدن دینامیت روی صفحه مایکل جی فاکس و کریستوفر لوید) به راحتی قابل تکرار است. همچنین یکی از اولین فیلم هایی است که مفاهیمی مانند جهان های متناوب و پارادوکس های سفر در زمان را به مخاطبان عام معرفی می کند. به هر حال، این موضوع این تریلر علمی تخیلی را به مرجع فرهنگ پاپ برای یکی از مهمترین مفاهیم این ژانر تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های سال 2023

شکارچی جایزه

بهترین فیلم های علمی تخیلی تمام دوران.

  • سال ساخت: 1982
  • امتیاز EMDB: 8.1
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: هریسون فورد، راتر هاور، شان یانگ

Blade Runner در تابستان 1982، زمانی که هر فیلم علمی تخیلی که ET نامی نداشت، صعود دشواری داشت، منتقدان در ابتدا مجذوب جلوه‌های بصری شدند اما تحت تأثیر داستان قرار نگرفتند: یک انتقاد رایج از ژانر که اغلب نتیجه معکوس دارد. زمان. . می دهد. دیدگاه ریدلی اسکات پتانسیل متروپلیس را در لس آنجلس آینده که شبیه فیلم نوآر دهه 1940 است، برجسته می کند.

ریدلی اسکات فلسفه وحشتناک را با گمانه زنی های علمی جذاب ترکیب کرد. در حالی که نسخه 2019 او ممکن است آمده باشد و رفته باشد، دیدگاه او برای دهه های آینده به تعریف داستان های علمی تخیلی ادامه خواهد داد. این فیلم با امتیاز عالی 8.1 نیز یکی از بهترین فیلم های داستانی جهان است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ماجراجویی جنگل

فیلم متروپلیس

بهترین فیلم های علمی تخیلی فضایی.

  • سال ساخت: 1927
  • امتیاز EMDB: 8.3
  • کارگردان: فریتز لانگ
  • بازیگران: آلفرد آبل، بریژیت هلم، گوستاو فرولیش، گرته برگر

متروپلیس یکی از آن فیلم‌های فانتزی و علمی تخیلی بود که عنوان‌هایش نوید دنیای «نه امروز و نه فردا» را می‌داد. مناظر آرت دکو و تصاویر دراماتیک آن از صنعت و فتنه از برخی جهات بسیار مربوط به زمان خود است، اما کارگردان فریتز لانگ با قدرت روایی محض آن را از این نگرانی ها رها کرد.

از بسیاری جهات، هر فیلم علمی تخیلی دیگری از آن زمان به بعد مدیون متروپلیس بوده است. چرا که بسیاری از فیلم های علمی تخیلی بعد از متروپلیس ساخته شد و به فراموشی سپرده شد، اما این فیلم یک قرن از عمرش می گذرد و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی قدیمی و خاطره انگیز از آن یاد می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم تاریخی جنگ پادشاهی

جنگ ستارگان: اپیزود چهارم – الف

فیلم های علمی تخیلی فضایی.

  • سال ساخت: 1977
  • امتیاز AMD: 8.6
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • بازیگران: مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر، پیتر کوشینگ، الک گینس

Star Wars: Episode IV – A New Hope تا روز اکران یک فاجعه تضمین شده بود. جورج لوکاس کارگردان معروف برای جلوگیری از سقوط به هاوایی سفر کرد. بلکه تبدیل به پدیده ای شد که هیچ کس قبلاً آن را ندیده بود. و با وجود تمام تأثیرات ناگفته ای که در طول 45 سال گذشته داشته است، هنوز در هسته خود یک فیلم باورنکردنی است که در آن گروهی از قهرمانان متخاصم گرد هم می آیند.

لوکاس آن را از سری نمادین دهه 1930 الگوبرداری کرد، با جلوه‌های ویژه فراتر از آنچه باستر کراب می‌توانست تصور کند. موسیقی فیلم ثابت می کند که جنگ ستارگان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی نیست، بلکه یکی از بهترین فیلم های جهان است.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین فیلم جهان

ماتریس

بهترین فیلم های علمی تخیلی ژنتیکی.

  • سال ساخت: 1999
  • امتیاز AMD: 8.7
  • کارگردان: واچوفسکی ها
  • بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری آن ماس، هوگو ویوینگ، جو پانتولیانو

ماتریکس، فیلمی که اگر در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان نبود، باید در صحت آن شک می کردیم. بزرگترین دستاورد ماتریکس ممکن است عملی بوده باشد. همچنین یک جهان علمی تخیلی متقاعد کننده را ارائه کرد که در آن انسان ها زندگی جعلی را در دنیای واقعیت مجازی دارند که توسط ماشین هایی که اکنون بر آنها حکومت می کنند، اداره می شود.

دنباله ها در بهترین حالت متفاوت به نظر می رسیدند، اما قدرت نسخه اصلی بی بدیل باقی می ماند. خانواده واچوفسکی که هر چهار فیلم را کارگردانی کردند، هسته اخلاقی خود را در کیانو ریوز و دوستانش یافتند. در دنیای مدرن، با فرار مردم به دنیای مجازی، درس‌های ادراک و هویت آن بیش از هر زمان دیگری مرتبط است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم بقا در کوهستان.

شروع

فیلم های علمی تخیلی 2023

  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز AMD: 8.8
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، کیلین مورفی، جوزف گوردون-لویت، تام هاردی، مایکل کین

تلقین شاهکار علمی تخیلی کریستوفر نولان و به حق یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید است. کریستوفر نولان با بسیاری از فیلم های مفهومی مانند یادگار و بی خوابی به شهرت رسید. آنها از فیلم های تلویزیونی هیجان انگیز ساده برای تجزیه و تحلیل مفاهیم جذاب استفاده کردند. این روند در فیلم علمی تخیلی Inception، یک فیلم روسی که واقعیت های چندگانه را در کنار هم قرار می دهد، به اوج خود رسید.

در ظاهر، به عنوان یک تصویر سرقت عمل کرد، زیرا لئوناردو دی کاپریو تیمی را به رویاهای یک مدیر عامل برد تا ایده ای را در مغز او بکارد. اما در حالی که خطرات فوری مشخص بود، دنیای اطراف قهرمانان و تماشاگران تغییر کرد تا اینکه هیچ کس نتوانست مطمئن شود واقعیت واقعی چیست. البته همه اینها بخشی از برنامه نولان برای تبدیل Inception به یکی از خاطره انگیزترین فیلم های رزومه خود است.

بیشتر بخوانید: لیست فیلم های با امتیاز 9 یا بیشتر در imdb

فیلم ترمیناتور 2 (ترمیناتور 2)

فیلم های اکشن و علمی تخیلی.

  • سال ساخت: 1991
  • امتیاز AMD: 8.6
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون، رابرت پاتریک

Terminator 2: Judgment Day به یک داستان علمی تخیلی کلاسیک تبدیل شد، دقیقاً به این دلیل که به جای کپی کردن دوباره همان طرح، نسخه اصلی را گسترش داد. در حالی که سارا کانر و پسر خردسالش سعی می کنند جلوی آخرالزمانی را بگیرند که فقط آنها می توانند آن را ببینند، حلقه علت و معلولی فیلم اول روی سرش می چرخد.

شوارتزنگر بار دیگر صاحب تمام فریم ها شد و T-800 شوم خود را به عنوان ناجی بشریت دوباره اختراع کرد. او همان شخصیت را به قدری متفاوت بازی کرد که اکنون احساس می شود این دو اجرا در هم تنیده شده اند و از دست دادن یکی از دیگری کم می کند. این موفقیت ممکن است هرگز تکرار نشود. این تریلر علمی تخیلی یکی از خاطره انگیزترین فیلم های دهه 90 است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های جزیره ای جهان

بیگانه

فیلم علمی تخیلی

  • سال ساخت: 1979
  • امتیاز AMD: 8.5
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: سیگورنی ویور، تام اسکریت، جان هرت، ایان هولم، هری دین استانتون

بار دیگر ریدلی اسکات با فیلم دیدنی Alien در فهرست بهترین فیلم های داستانی جای گرفته است. این فیلم در ژانر علمی تخیلی ترسناک ساخته شده است که در آن خدمه یک سفینه فضایی تجاری پس از بررسی یک انتقال ناشناخته با یک زندگی فانی روبرو می شوند.

اسکات یک دنیای آینده نگرانه قابل قبول را به فیلم اضافه کرد که از منظر خدمه و بردگان کشتی دیده می شود. اربابان شرکت آنها آنها را به عنوان یک سلاح مصرفی در برابر پتانسیل Xenomorph می دیدند و خدمه آنها بر اساس کلاس تقسیم می شدند. این باعث شد که فیلم چیزی فراتر از هیجان انگیز باشد و دنیایی از شگفتی را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های رزمی جهان.

مکس دیوانه: جاده خشم

بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید.

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز EMDB: 8.1
  • کارگردان: جورج میلر
  • بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکلاس هولت، هیو کیزبرن، رزی هانتینگتون وایتلی

درام همیشه نقش کلیدی در داستان های علمی تخیلی داشته است. جورج میلر استعداد منحصربه‌فردی داشت که آن را به شدت حسی خالص بجوشاند، به‌ویژه در فیلم‌های مکس دیوانه‌اش، که تقریباً تماماً بر جلوه‌های بصری متکی هستند. اما وقتی کارگردان برای سفری دیگر به قلمروی پسا آخرالزمانی بازگشت، هیچ کس برای تاثیر کامل Fury Road آماده نشد.

و چه سفری بود با در کانون توجه فیلم مکس روانی تام هاردی، داغ واقعی از Furiosa اثر شارلیز ترون آمد: در حرمسراهای جنگ سالاران محلی و در اختیار گرفتن ارتش غارتگران آنها برای ایمن نگه داشتن آنها. این به اکشن یک شیب کاملاً فمینیستی داد که با دقت شگفت‌انگیزی در چشم‌انداز فیلم تحت سلطه CGI ارائه شد. این تریلر علمی تخیلی یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید است.

بیشتر بخوانید: فیلم های جدید ترکی 2023

آخرین کلمه؛ فیلم علمی تخیلی

در این مطلب با معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی دنیا همراه شما بودیم و سعی کردیم بهترین فیلم های این ژانر زیبا را به شما معرفی کنیم. نظر شما در مورد فیلم های علمی تخیلی چیست؟ چه فیلم علمی تخیلی را می توان در این عناوین گنجاند؟ در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.