چگونه انیمیشن «کارآگاه موش بزرگ» فیلم های بلند دیزنی را نجات داد؟ • اندلرن

کارآگاه موش بزرگ

دیزنی سال پیکسار را به عنوان یکی از استودیوهای انیمیشن‌سازی دنیا خرید و آن زمان به بعد به نام استودیو انیمیشن والت دیزنی »شناخته می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چند دنیاست اما شاید بتوان انیمیشن‌های بلند این استودیو را در نقطه‌ای از تاریخ در معرض نابودی کامل قرار داد که به لطف لطف کارآگاه موش موش

دیزنی سال با نام «استودیو کارتون برادران دیزنی دیزنی تأسیس شد و در سال ۱۹۲۶ به استودیو والت دیزنی دیزنی تغییر کرد اما این آخرین تغییر نام یکی از محبوب‌ترین استودیوهای انیمیشن‌سازی دنیا دنیا نبود نبود ؛ ؛ ؛ ؛ نبود، نبود، نبود چند بعد به سمت ساخت انیمیشن‌های سینمایی بلند آورد و تغییرات زیادی زیرساخت‌هایش به وجود آورد، این باعث تغییر نام استودیو به شرکت والت دیزنی دیزنی دیزنی دیزنی دیزنی دیزنی دیزنی دیزنی. این تغییر در جدا کردن استودیو از سایر بخش‌های شرکت انجام شد.

  • چرا انیمیشن «ملاقات با رابینسون‌ها» دیزنی را نباید فراموش کرد؟
  • ۸۵ انیمیشن «سفیدبرفی»؛ ۱۵ حقیقت درباره اولین پرنسس دیزنی

چگونه استودیو انیمیشن سازی دیزنی در معرض نابودی کامل قرار گرفت؟

دیزنی در سال‌های پس از شروع به ساخت انیمیشن‌های کوتاهی جمله «کمدی‌های آلیس» (کمدی‌های آلیس) و «اسوالد، خرگوش خوش شانس» (Oswald The Lucky Rabbit) روی آورد. سال ۱۹۳۴ ساخت اولین انیمیشن بلند سینمایی اش برنامه ریزی و شاید همه مشکلات از همین جا شد. «سفیدبرفی و کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله کوتوله با این که با استقبال خوبی هم بدجوری شد، شد. در نتیجه این فیلم فقط بزرگ شرکت، استفاده از کارمندان بیش‌تر از چراغ سبز برای ساخت انیمیشن‌های دیگر شد.

«پینوکیو» (Pinocchio) و «فانتازیا» (fantasia) محصول سال از جمله‌ای بودند که از دیزنی چراغ سبز شکسته سختی را متحمل شدند و نتیجه دادند به کاری سنگین سنگین شرکت کردند. ؛ ؛ ؛ شدند در نتیجه باید برای تداوم بقاش به منابع درآمدی باشد و تغییری ایجاد شود. پس از تولید بلند را انجام داد و دوباره ساخت انیمیشن‌های کوتاه روی آورد وقتی این کار هم جواب نداد فیلم‌های کوتاه را به حرکت درآورد و به سراغ انیمیشن بلند بلند رفت. این تصمیم حیات دیزنی را تداوم بخشید و با اقبال مخاطبان و تهدیدان مواجه شد. والت دیزنی این برهه برای کارهای قدیمی مثل لایو اکشن، آثار تلویزیونی پارک‌های موضوعاتی هستند که باعث تولید کوهی از آثاری می‌شوند که نمی‌توانند به سرعت اکران شوند و سرمایه‌گذاری اولیه‌شان را انجام دهند.

علیرغم این دیزنی در این سال‌ها زنده ماند و اثر موفق را هم سینماها کرد اما سال ۱۹۶۰ ضرر مالی سنگینی را متوجه شد که به تعدیل نیرو‌های تروریستی انجامید اما این پایان مصیبت‌های این استودیو نبود نبود. والت دیزنی ۱۹۶۶ درگذشت و سپس سال ۱۹۷۱ روی اولیور فوت کرد و به اسموند کارت واکر و دان بی رسید. در این انیمیشن‌های تازه‌نفس از جمله دان بلوث جایگزین شد، اما به دلیلی که آثارش در مرحله‌ای به وجود می‌آیند، مشکل می‌شد تصمیم گرفت که دیزنی جدا شود و در دهه‌های دهه‌ی ۸۰ استودیوی انیمیشن‌سازی خودش را تاسیس کند. استودیویی که خیلی زود به رقیب شماره یک دیزنی تبدیل شد.

بیش‌تر انیماتورهای مانده به دلیل آن چه خلاف میل خوانده می‌شد، اما مصیبت‌های بزرگ‌تر در راه بودند. سال ۱۹۸۵ «دیگ سیاه» با بودجه‌ی ۴۴ دلاری اکران شد اما در اندازه‌های افتضاح شد با فروش ۲۱ میلیون دلاری به یک بمب باکس آفیس تبدیل شد و شرکت را به ورطه‌ای سقوط کرد.

کتاب موش کارآگاه 1 باسیل از خیابان بیکر اثر ایو تایتوس نشر محراب قلم

کتاب موش کارآگاه ۱ باسیل از خیابان بیکر اثر ایو تایتوس نشر محراب قلم

۱۴۹۰۰ تومان
مشاهده و خرید

چگونه «کارآگاه موش بزرگ» دیزنی را نجات داد؟

کارآگاه موش بزرگ

پس از سنگین «دیگ سیاه» تلاش‌های خصمانه‌ی بسیاری از تصاحب شرکت انجام شد اما شرکت کامپیوتری را برای نجات دیزنی تاسیس کردند؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ در نتیجه مایکل آیزنر به عنوان مدیر عامل و فرانک ولز به عنوان رئیس شرکت انتخاب شدند. از آن زمان که دیزنی سال‌ها قبل از تولید اکشن، آثار تلویزیونی و پارک‌های موضوعی بود، تصمیم به ساخت انیمیشن‌های بلند سینمایی را گرفت و در عوض انیمیشن‌های آینده آینده را برون‌سپاری برون‌سپاری ساخت.

در نهایت اشنایدر به عنوان رئیس یک برنامه انتخاب و این بخش از سال دستخوش تغییراتی را ایجاد کرد و انیمیشن کارآگاه موش بزرگ » سال ۱۹۸۶ منتشر شد و با بودجه ۱۴ میلیون دلاری در سراسر کشور بیش از ۵۰ میلیون میلیون دلار موفق شد.

فروش بالای «کارآگاه موش بزرگ» مدیران را نسبت به کارکرد عملکرد بخش انیمیشن های بلمد. در هر بدیهی است که اگر این فیلم هم پیشینیانش را دنبال می‌کرد آیزنر برای همیشه در ساخت انیمیشن‌های دیزنی پایان می‌داد اما این اتفاق را به نپیوست.

همه این اتفاقات تلخ و شیرین در نهایت به دوره‌ی «رنسانس دیزنی» منجر شد. سال‌هایی که بلندتر، توسعه‌یافته‌های فوق‌العاده‌ای پیدا کردند و ساختند مانند مثل پری دریایی کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو کوچولو علاالدین».

  • ۷ پادشاه تاثیرگذار انیمیشن های دیزنی

در “کارآگاه موش بزرگ” چه گذشت؟

کارآگاه موش بزرگ دیزنی

«کارآگاه موش بزرگ» توسط کلمنتس، جان ماسکر، برنی متینسون دیو میچر کارگردانی شد و در اصل بر اساس مجموعه کتاب کودکان بود. فیلم داستان کارآگاهی به نام باسیل را دنبال می کند که در ماموریت مشکلی به کشف مغز متفکر جنایتکاری به نام پروفسور بود. شخصیت باسیل شدت از کارآگاه افسانه‌های شرلوک هلمز گرفته و به نمونه‌ای از این کارآگاه محبوب دنیای ادبیات و سینما است.

ایده‌ی خلق شخصیت اولین بار در سال ۱۹۷۷ و هین ساخت انیمیشن نجات‌دهندگان نجات‌دهندگان مطرح شد اما ساختش تا ۱۹۸۲ به تعویق افتاد تا این که در نهایت توسط انیمیشن‌ها معرفی می‌شود و در نهایت برای نجات تاریخ انیمیشن‌های دیزنی.

کوله پشتی دیزنی مدل Mickey and Goofy Basketball

کوله پشتی دیزنی مدل Mickey and Goofy Basketball

۴,۲۰۰,۰۰۰

۳,۱۳۰,۰۰۰

تومان

ربات دیزنی مدل بازلایتر

ربات دیزنی مدل بازلایتر

۱,۵۰۰,۰۰۰

تومان

محصولات دیزنی در دیجی کالا

مشاهده همه

منبع: movievieweb

نوشته چگونه انیمیشن «کارآگاه موش بزرگ» فیلمهای بلند دیزنی را نجات داد؟ اولین بار در اندلرن. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.