تراشه Dimension 9300 Plus Mediatek با پشتیبانی از هوش مصنوعی Gemini گوگل – بازیگرها ارائه شد

109914439

مقاله Dimension 9300 Plus MediaTek با هوش مصنوعی Google Gemini برای اولین بار در وب سایت Tekrato – Life with Technology ارائه شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

در نهایت صبر به پایان رسید تراشه مدیاتک Dimension 9300 Plus ارائه شد. در این ماه شاهد اولین گوشی مجهز به این تراشه پرچمدار خواهیم بود.

مدیاتک از تراشه پرچمدار جدید خود ابعاد 9300+ فاش شد این تراشه برای گوشی های پریمیوم و پرچمدار طراحی شده و در مقایسه با Dimensity 9300 پیشرفت ها و بهبودهایی داشته است. چیزی که این تراشه را از Dimension 9300 متمایز می‌کند، تمرکز آن بر بهبود پردازش هوش مصنوعی در دستگاه‌ها و پشتیبانی گسترده‌تر آن از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • تراشه 2 نانومتری GAA سامسونگ در سال آینده وارد تولید انبوه می شود
  • کوالکام تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس خود را با سریع ترین NPU لپ تاپ دنیا معرفی کرد
  • آیفون های اپل قبل از گوشی های گلکسی تراشه های 2 نانومتری دریافت می کنند
  • سرمایه گذاری 1.66 میلیارد دلاری هواوی برای دستیابی به استقلال در توسعه تراشه

مشخصات تراشه مدیاتک Dimension 9300 Plus

تراشه جدید مدیاتکبرخلاف تراشه های قبلی این شرکت، از چندین مدل زبان (LLM) از جمله Gemini Nano گوگل و Llama 2 و 3 Meta پشتیبانی می کند. مدیاتک ادعا می کند که این پشتیبانی گسترده از LLM، همراه با فناوری LoRA، یک اکوسیستم غنی برای برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می کند.

تراشه مدیاتک Dimension 9300 Plus

در واقع گفته می شود که ابعاد 9300+ این اولین تراشه ای است که به عملکرد با سرعت بالا برای مدل های زبان خاص دست می یابد. مدیاتک اعلام کرد که سرعت این تراشه برای مدل متالزبان Llama 2 22 توکن در ثانیه است.

ابعاد 9300 پلاس این نه تنها یک تراشه متمرکز بر هوش مصنوعی است، بلکه وعده بهره وری بهینه انرژی را نیز می دهد. مصرف انرژی این تراشه در طول بازی 20 درصد کاهش یافته است. این چیپست همچنین از یک موتور پرسرعت برای بهینه سازی اتصال به شبکه و پشتیبانی از شبکه های دوگانه به طور همزمان استفاده می کند.

اگر ما بخواهیم ابعاد 9300 پلاس برای بررسی آن از نظر فنی، باید بگوییم که تراشه ای است که بر اساس فرآیند 4 نانومتری با پردازنده مرکزی هشت هسته ای تولید شده است. این پردازنده هشت هسته ای از یک هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است.

تراشه مدیاتک Dimension 9300 Plus

این چیپست از فناوری جدید NeuroPilot مدیاتک برای بهبود پردازش هوش مصنوعی استفاده می کند. موتور APU 790 AI همچنین توانایی اجرای LLM با پارامترهای مختلف از 1 میلیارد تا 33 میلیارد را ارائه می دهد.

برای گیمرها، یک موتور ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری (نسل دوم) با پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 در این تراشه ادغام شده است که عملکرد بالایی را در طول بازی ارائه می‌کند.

برای بهبود قابلیت های دوربین و به طور کلی محتوای بصری از پردازشگر تصویر Imagiq 990 Mediatek و MiraVision 990 استفاده شده است. 6 گیگاهرتز و حداکثر سرعت 7 گیگابیت بر ثانیه.

به احتمال زیاد، ویوو X100S اولین گوشی به Dimensity 9300+ مجهز خواهد شد. علاوه بر این، iQOO Neo9S Pro که در ماه جاری عرضه خواهد شد، به چیپست فوق‌الذکر نیز مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

  • دومین کارخانه تولید تراشه سامسونگ به زودی در ایالات متحده ساخته می شود
  • غیر رسمی: سامسونگ از TPU گوگل در تراشه های هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد
  • دسترسی به تراشه های هوش مصنوعی ایالات متحده برای چین به طور فزاینده ای محدود می شود
  • تراشه هوش مصنوعی سامسونگ با نام Mach-1 در سال 2025 ارائه می شود
  • چیپست Dimensity 9400 احتمالاً سودآورترین تراشه مدیاتک خواهد بود

نظر کاربران Tecrato در مورد تراشه Dimension 9300 Plus Mediatek چیست؟ نظر خود را با بازیگرها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: گجت ها

مقاله Dimension 9300 Plus MediaTek با هوش مصنوعی Google Gemini برای اولین بار در وب سایت Tekrato – Life with Technology ارائه شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.