خیزش دولت آمریکا علیه انحصار اپل؛ اگر اپل شکست بخورد چه اتفاقی می افتد؟ – بارها و بارها

آمریکا علیه انحصارگرایی اپل

محتوای دولت آمریکا علیه انحصار اپل؛ اگر اپل شکست بخورد چه اتفاقی می افتد؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه شکایتی علیه اپل ارائه کرد و این شرکت را متهم کرد که با «تاخیر یا مسدود کردن کامل» پتنت‌های فناوری، انحصار گوشی‌های هوشمند را به دست آورده است.

اگر شکایت دولت ایالات متحده علیه اپل موفقیت آمیز باشد، بوروکرات های دولتی می توانند اپل را مجبور کنند تا اقداماتی را برای دسترسی بیشتر به اکوسیستم محصولات خود انجام دهد تا سایر شرکت ها بتوانند مشارکت بیشتری داشته باشند. برای مثال، اپل می‌تواند پیامک سبز رنگ را برای تلفن‌های غیر iOS حذف کند یا به سایر گزینه‌های کیف پول و فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه دهد تا روی اکوسیستم اپل اجرا شوند.

بیشتر بخوانید:

  • تلاش اپل برای سازگاری اپل واچ با اندروید شکست خورد
  • کاهش ۱۱۳ میلیارد دلاری ارزش اپل به دلیل شکایت دولت آمریکا

خیزش دولت آمریکا در برابر انحصار اپل

اپل همچنین در دفاع از خود استدلال کرده است که شکایت وزارت دادگستری می‌تواند مشکلات زیادی را برای کاربران آیفون ایجاد کند، از نگرانی‌های امنیتی گرفته تا نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و کاهش تجربه کاربر، که همگی هیچ ارتباطی با انحصار اپل ندارند.

در این رابطه، اپل در بیانیه ای به Business Insider اعلام کرد:

“اصول ما و محصولاتی که به بازار عرضه می کنیم با این تقاضا به خطر افتاده است [این شکایت] در صورت موفقیت، توانایی ما برای ایجاد فناوری‌هایی که امیدواریم به دلیل فقدان یکپارچه‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، مانع خواهد شد.»

به عبارت دیگر، اپل اساسا می گوید در این شرایط باید یک آیفون ضعیف بسازد.

نگرانی های امنیتی اپل در مورد باج افزار و جاسوس افزار

انحصار اپل مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت و این شرکت پاسخ داد که کنترل این شرکت بر فروشگاه App، جایی که خریداران آیفون می‌توانند برنامه‌ها را دانلود کنند، به حفظ امنیت کاربران کمک می‌کند.

انحصار سیب
شکایت دولت آمریکا از انحصار اپل

اگر شکایت وزارت دادگستری موفقیت آمیز باشد، این می تواند منجر به تغییرات مشابهی در ایالات متحده شود که در قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مشاهده می شود. مقررات طراحی شده برای حفظ بازار فناوری منصفانه و رقابتی با اجتناب از دروازه بانان.

در اوایل ماه مارس، اپل در یک کاغذ سفید ۳۲ صفحه‌ای از مقررات جدید اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت که اجازه دادن به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث در آیفون، کاربران را در معرض بسیاری از مسائل امنیتی و حریم خصوصی، از جمله برنامه‌های جعلی، کلاهبرداری، جاسوس‌افزار، باج‌افزار و … افزایش خطر محتوای نامناسب مانند پورنوگرافی، کودکان با مشکلاتی روبرو می شوند.

 

«گزینه‌های جدیدی که برای مطابقت با قانون DMA معرفی می‌کنیم به این معنی است که نمی‌توانیم به همان روشی که قبلاً می‌توانستیم از کاربران محافظت کنیم» – Apple

 

نگرانی اپل: ضربه ای به حفاظت از حریم خصوصی کاربران

اپل مدت‌هاست که هشدار داده است که در صورت کنار گذاشته شدن اپ استور رسمی، ممکن است مشکلات امنیتی و حریم خصوصی ایجاد شود. تیم کوک، مدیر عامل اپل در سال 2022 گفت که قوانین رقابتی که سیستم عامل iOS را به روی سایر فروشگاه های برنامه شخص ثالث باز می کند، می تواند تلاش های این شرکت برای محافظت از داده های کاربر را تضعیف کند.

کوک در آن زمان گفت: «این بدان معناست که شرکت‌های تشنه داده می‌توانند قوانین حفظ حریم خصوصی ما را دور بزنند و یک بار دیگر کاربران ما را برخلاف میلشان ردیابی کنند.»

بندیکت ایوانز، تحلیلگر فناوری، گفت که اجازه دادن به توسعه دهندگان از آزادی ای که وزارت دادگستری به دنبال آن است، خطراتی دارد و به مدافعان چنین قوانینی اشاره کرد:

آیا واقعاً می‌خواهید به هر توسعه‌دهنده‌ای اجازه دهید با دستگاهی که هر روز میلیاردها نفر از آن استفاده می‌کنند، هر کاری می‌خواهد انجام دهد؟»

ایوانز این مسائل را در Threads مطرح کرد و از کسانی که از وادار کردن اپل به باز کردن اکوسیستم، تعامل با فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و دانلود حمایت می‌کنند، انتقاد کرد. اما در پاسخ می توان گفت که شرکت ها نباید به طور کامل مشکل را برطرف کنند زیرا مشکل پیچیده تر می شود، خواه اپل آن را بخواهد یا نه – البته که می کند! شکل گرفته، آنقدرها هم بد نیست!

 

آسیب به تجربه کامل کاربر آیفون

به گفته برخی کارشناسان، شکایت دولت آمریکا از اپل ممکن است تاثیر مخربی بر تجربه کاربری اپل و فضای آن داشته باشد. جنیفر هادلستون، محقق سیاست فناوری در اندیشکده آزادیخواهانه کاتو، که توسط برادران کوخ تأسیس شده و قبلاً از اپل در یک نبرد قانونی مشابه حمایت کرده بود، به Business Insider گفت که قبلاً شکایات کاربران اپل را در مورد این موضوع دیده است.

 

محدودیت های جدید اتحادیه اروپا برای اپل و شکایت وزارت دادگستری می تواند تأثیر مشابهی در ایالات متحده داشته باشد. -Business Insider

 

هادلستون می افزاید:

در پایان، آیا می‌خواهیم بوروکرات‌های دولتی نقش طراحان محصول را ایفا کنند یا از نوآوران، طراحان و مردم می‌خواهیم بهترین طرح را برای مصرف‌کنندگان ارائه دهند؟»

انحصار سیب

اشاره هاردلستون به ادغام و هماهنگی سیاست های جدید اتحادیه اروپا است، که در آن اپل یک پاپ آپ اضافه کرد و از کاربران پرسید که آیا ترجیح می دهند به یک سرویس رقیب منتقل شوند یا خیر. این افزوده انتقاد برخی از کاربران را برانگیخته است که این سؤال را مطرح کرده اند: آیا اپل عمداً یک رابط کاربری ضعیف و غیرقابل اعتماد ایجاد کرده است تا از کاربرانی که ممکن است خدمات رقیب را انتخاب کنند، جلوگیری کند؟

مقاومت اپل در برابر امنیت آیفون

علاوه بر این، اپل گفته است که برنامه‌هایی که خارج از اپ استور رسمی دانلود می‌شوند ممکن است به درستی با سایر سرویس‌های این شرکت، مانند گزینه تعیین محدودیت‌های خرید برای اپ استور، ادغام نشوند.

هادلستون به Business Insider گفت که این شکایت می تواند برخی از تفاوت های گوشی های هوشمند اپل و برخی از تفاوت های گوشی های هوشمند اپل و سایر گوشی های موجود در بازار را پاک کند.

مدیر تحقیقات آدام کوواچویچ در X (توئیتر سابق) نوشت:

اگر شما یکی از میلیون‌ها آمریکایی هستید که به دلیل ویژگی‌های داخلی مانند Find My Phone، Apple Pay، iMessage یا ادغام با AirPods و Apple Watch، آیفون خریداری کرده‌اند، بهتر است امیدوار باشید که این شکایت با شکست مواجه شود.

 

انحصار اپل مزایایی دارد: کاربران اپل ممکن است تجربه اندروید را نخواهند!

دیو لی در یکی از ستون‌های بلومبرگ نوشت که تجربه اندروید، که او آن را «به هم ریختگی سوزان» می‌نامد، برای همه، به‌ویژه افرادی که از فناوری کمتر آگاه هستند، مناسب نیست. او اشاره می کند که انحصار اپل از جهاتی خوب است…

به عنوان مثال، آیا کاربران بهتر است کارت‌های اعتباری، بلیط‌های هواپیما و شناسه‌های خود را از برنامه‌های مختلف بانکی، خطوط هوایی و هر چیز دیگری در یک پلتفرم یکپارچه حذف کنند؟ یا ترجیح می‌دهید آن‌ها را، همانطور که اپل اکنون می‌خواهد، در یک کیف پول واحد که می‌دانید امن است داشته باشید؟

با این حال، اگرچه ممکن است شکایت دولت آمریکا از اپلبه خصوص برای توسعه دهندگان، تحلیلگر Forrester، Deepanjan Chatterjee، گفت که این در نهایت به این بستگی دارد که آیا مصرف کنندگان می خواهند بتوانند برای خود انتخاب کنند یا به سادگی تجربه اپل را انتخاب کنند.

چاترجی به فورچون گفت: «وسواس اپل نسبت به تجربه مخاطبانش باعث می‌شود که اکوسیستم را به شدت کنترل کند، از طرف مشتریانش تصمیم بگیرد و تجربه‌ای را که وعده داده است ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

  • بررسی اپل واچ اولترا 2
  • بهترین لپ تاپ اپل 2023
  • بهترین لپ تاپ های اپل 2024

برگرفته از مجله اینترنتی Business Insider

نظر شما در مورد انحصار سیب چیست؟ آیا اقدام دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برای تغییر قانون و دستکاری بازار را مناسب می دانید؟ لطفا نظر خود را در قسمت نظرات بنویسید.

محتوای دولت آمریکا علیه انحصار اپل؛ اگر اپل شکست بخورد چه اتفاقی می افتد؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.