معرفی سریال تاریخی گیلدخت با حضور بازیگران مطرح

Gildokht Poster

سریال گیلدخت نام سریال ایرانی است که از شبکه یک سیما و شبکه . این سریال یک سریال در ژانر درام است، توسط مجید اسماعیلی کارگردانی و از ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۱ پخش می‌شود. اینجا خبرهای به سریال گیلدخت و همینطور اطلاعاتی که از حاشیه و اصل گیلدخت منتشر می‌شود می‌خوانید.

کارگردان سریال گیلدخت چه کسی است؟

این سریال توسط مجید اسماعیلی کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال گیلدخت چیست؟

در خلاصه سریال گیلدخت آمده است: حکایت گلنار و که در میانه هیاهو و قجری تار و پود دلهاشان مهر و محبت هم بافته شده است. قصه و عاشق و معشوقی است که اگر دلیلی برای رفتن نداشته باشد برای ماندن پیدا می‌شود و …

اسامی بازیگران سریال گیلدخت در نقش های اصلی چیست؟

سعید راد محمود پاک نیت ، میترا رفیع رضا اکبر پور ، سعید چنگیزیان رامتین خداپناهی ، شقایق فراهانی ، قاسمی ، نظریه پریوش و …از بازیگران نقش های اصلی سریال گیلدخت هستند.

مشخصات سریال گیلدخت

نام سریال گیلدخت
کارگردان مجید اسماعیلی
نویسنده مجید آسودگان
تهیه کننده محمدرضا شفیعی
ژانر درامِ تاریخی
شرکت تولید
موسسه فرهنگی هنری وصف صبا
توزیع کننده
صدا و سیما

لیست بازیگران سریال گیلدخت

نام بازیگر نام نقش
سعید راد میرزا رضا
محمود پاک‌نیت تقی‌خان
میترا رفیع گلنار
رضا اکبرپور اسماعیل
سعید چنگیزیان آصف میرزا
رامتین خدا پناهی صفی‌الدوله
شقایق فراهانی مهربان بانو
ثریا قاسمی خانم گل
نظریه پریوش طاووس‌الملوک
یاسمن معاوی فیروزه
صالح میرزاقایی شازده مفخم
حبیب دهقان‌نسب زین العابدین
فخرالدین صدیق شریف کدخدا
فریبا متخصص احرام السادات
رؤیا جاویدنیا شوکت‌السلطنه
حمید ابراهیمی عباسقلی
محمد فیلی حکیم
نفیسه روشن آمنه
مجید سعیدی امیر نظام
زیبا بنماران نرگس
فریده دریامج بی بی لایقه
امین میری زهرمار خان
یوسف صفری بختیاری چاوش
بهزاد محسنی سلیمان
مرتضی نجفی قاسمخان
بیتا معیریان صفورا
سارا ولیانی آسیه
پویا حاجی رضا حتشام
محمد رنجبر رنجبر
سعید بابایی صفدر
احمد داوودی نصیر
فرهاد شهریزی سنجر
حسین میرزائیان هوشیار
مهدی مهاجری حسن
رضا نصرت‌پور مسلم
برنا اعتمادزاده باقر
صبا گرگین‌پور ایرج
سعیده جمشیدی ملیحه
محبوبه صادقی لیلی
فرزانه وهاب گوهر
زهرا میری انسیه
علی عطایی حور مصیب
یاسمین خلخالی دلیله
هدی خنجری بشرا
علی گلشنی رحمت
پریا انوری عشرت
ندا اکبرپور ربابه
مانی آخشی اکبر

عوامل سریال گیلدخت

سمت راست نام
کارگردان مجید اسماعیلی
تهیه کننده محمدرضا شفیعی
نویسنده مجید آسودگان
مدیر فیلمبرداری پیمان عباس‌زاده
تدوین کرد خشایار موحدیان، الهه ایزدی
آهنگسار مسعود سخنان دوست
صدابردار علی عدالتدوست
صحنه طراح عباس حاج‌درویش
طراح لباس سمیرا شجاعی
طراح گریم کامران خلج
مدیر تولید سعید کنگاور نظری
دستیار یک کارگردان امیر سلیمخانی
دستیار دوم کارگردان محمد رنجبر
صحنه منشی مهین شهبازی
عکاس محمدحسن هندی، بهار عسگری
مدیر برنامه ریزی علی جودی، حمید همتی
برنامه ریزی بیتا آصفی
فیلمبردار سجاد سبحانی
صحنه دستیار طراح ایمان رجبی
فیلمبردار پشت صحنه حمیده باقرپور
مدیر تدارکات علی حصاری
طراح جلوه های بصری علی سجادی
اصلاح رنگ و نور فائزه نظری
طراح جلوه های میدانی ایمان کرمیان
طراح بدلکاری محمدرضا جنگی
صداگذاری و ترکیب صدا امین شریفی، علی پزشکی

معرفی کارگردان سریال گیلدخت

مجید اسماعیلی ۱۳۵۹ در تهران کارگردان و فیلمنامه نویس است هنری مجید اسماعیلی از سال با ورود به هنر و سیما آغاز شد. او در سال ۱۳۷۵ بعد از ورود به هنرستان صدا و سیما فعالیت خود را در زمینه هنر آغرز ک. ابتدا با بازیگری در چند نمایش و در ادامه فعالیت های خود وارد سینما شد. مجيد اسماعيلي كه بيشتر آثار تلويزيوني را در زمينه قرار گرفتن اجتماعي دارد، به مسائل و روابط انساني توجه مي كند و از آن ها به دغدغه خود ياد مي كند. او اولین فیلم کوتاه حرفه ای خود را با نام «قرار ملاقات» در سال ۱۳۸۳ ساخت. اولین فیلم بلند داستانی او در سال ۱۳۸۸ ساخته شد. علاوه بر این، فیلمنامه نیز از قلم وی و امیرمحمد عبدی عبدی که به صورت مشترک زمینه فیلمنامه را انجام می دهد ساخته شده است.

مجید اسماعیلی کارگردان گیلدخت
مجید اسماعیلی کارگردان گیلدخت

معرفی سریال گیلدخت

سریال «گیلدخت» که مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی صداوسیما است، به کارگردانی اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ابتدایی سال 98 و در 60 قسمت تولید شده است.

فیلمنامه این توسط مجید آسودگان و به سفارش مرکز و سریال معاونت برونمرزی سازمان نوشته شده و درامی است که در بستر تاریخی دوره قاجاریه شکل شکل می گیرد. تیتراژ پایانی تاریخی «گیل‌دخت» که توسط معتمدی خوانده می‌شود، قطعه‌ای به مسعود صحاوت‌دوست و شعری از سیدتقی سیدی است.

بعد از گرفتن عوامل این سریال و فیلمبرداری در اسفندماه، علی جودی اینباره گفت: «من در تاریخ اسفند احساس بیماری و ۸ اسفندماه به همین دلیل به پزشک پزشک مراجعه می کنم، تست نیز داده ام فعلا فعلا در قرنطینه خانگی خانگی. هنوز جواب تست نیامده است و قطعی نمی‌توانم بگویم یا نه. در هر من حتی اگر هم داشتم به عوامل دیگری از سریال «گیلدخت» منتقل شوم.

خلاصه داستان

حکایت و اسماعیل که در میانه هیاهو و قجری تار و پود دلهاشان مهر و محبت هم بافته می شود. قصه و عاشق و معشوقی است که اگر دلیلی برای رفتن نداشته باشد برای ماندن پیدا می‌شود و …

زمان پخش و تکرار سریال گیلدخت

سریال گیلدخت چند قسمت است؟

این سریال در 60 قسمت ساخته شده و ۱۹ آبان ۱۴۰۱ از شبکه یک پخش می شود.

زمان پخش سریال گیلدخت

سریال گیلدخت از 19 آبان 1401 هر هفته روزهای «پنج شنبه شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، شنبه، یک شنبه، یک شنبه، یک شنبه، یک شنبه. یک شبکه شبکه ضمنا این مجموعه از شبکه آی فیلم نیز پخش می شود

  • ساعت پخش سریال گیلدخت: ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه
  • روز پخش سریال گیلدخت: روزهای پنجشنبه و جمعه
  • زمان پخش تکرار سریال گیلدخت: روزهای جمعه و شنبه در ساعات 8:30 صبح 15

معرفی سریال گیلدخت

تیزر سریال گیلدخت

تیتراژ سریال گیلدخت با صدای محمد معتمدی

بیوگرافی بازیگران سریال گیلدخت

میترا رفیع در نقش گلنار

میترا رفیع دوازدهم آذرماه سال 1373 در است.میترا بازیگر در رشته تحصیلی بازیگری نمایش تحصیل کرده و دارای کارشناس ارشد بازیگری از دانشکده هنر هنر تهران می باشد.

میترا رفیع در تئاتر را با نمایش نامه باغ آلبالو، مونولوگ کافه، اسب های پشت، و نقطه چین ها تجربه کرده است. میترا رفیع علاوه بر بازیگری در تئاتر، نمایش نامه های بکی، از این تاریکی، مثل… را انجام داد که نمایش یک جوری مثلِ… برای جشنواره پاکستان نیز دعوت شده بود رفیع رفیع سال 1396 با فیلم به‌صورت حرفه ای بازیگری. در سینما را بعد از آن در فیلم کوتاه و سینمایی می ترسم و مجدلیه مقدس حضور موفقی شروع کرد.

میترا رفیع با بازی در سریال سرنوشت در سال 1398 در نقش مه لقا در میان مخاطبان تلویزیو . او در آخرین پناه نیز حضور موفقی داشته است به تازگی در سریال بی نیز در کنار بازیگران مشهوری چون سلطانی، کمند امیر سلیمانی، سمیرا حسن‌پور و… به ایفای ایفای نقش نقش پرداخته است.

میترا رفیع از بازیگران سریال گیلدخت
میترا رفیع از بازیگران سریال گیلدخت

حبیب دهقان نسب در نقش زین العابدین

حبیب دهقان متولد ۱۳۲۸ در شیراز می‌باشد.وی به خاطر عشق بازیگری به رشته تحصیلی خود را در رشته انتخاب کرد، بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۶ فعالیت‌های هنری خود را انجام داد. در نمایش‌های رادیو شیراز از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۲ و هچنین نمایش‌های تئاتر را تجربه کرده‌اند.

حبیب دهقان نسب از بازیگران سریال گیلدخت

ثریا قاسمی در نقش خانم گل

ثریا قاسمی سال ۱۳۱۹ در رشت متولد شد. وی دختر ، حمیده خیرآبادی است. اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی رادیو کار حرفه‌ای، خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو د . در همان سال‌ها، به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار «بالاتر از خطر» صحبت کرد. در نمایش‌هایی مانند «آنتیگون» و «از پشت شیشه‌ها شیشه‌ها، شیشه‌ها، شیشه‌ها، شیشه‌ها، شیشه‌ها و شیشه‌ها گذشته از کوتاه «تلفن» با ایفای نقش‌های اصلی، آرامش در سایر عرصه‌های سینما را آزموده و آنقدر قدرتمند ظاهر شد که پس از گذشت این همه سال، با اولین فیلم بلندش به یاد آورده شد. همچنین ثریا، در سال‌های فعالیت ابتدایی در یکی از اولین سریال‌های تلویزیونی ایرانی، به نام «پیوند» (نصرت کریمی) بازی کرد. با این او پس از، حضور در ناصر تقوایی ـ که چهار پس از ساخت، امکان نمایش پیدا کرد ـ اجرای داد فعالیت اصلی اش را در رادیو رادیو و تئاترهای سازمانی.

ثریا قاسمی از بازیگران سریال گیلدخت
ثریا قاسمی از بازیگران سریال گیلدخت

رامتین خداپناهی در نقش صفی‌الدوله

رامتین خداپناهی، بازیگر و مدرس سینما در سال ۱۳۵۰ در خانواده‌های هنر در گرگان به دنیا آمد. تحصیلات رامتین وی دارای مدرک کارشناسی رشته نمایش گرایش از دانشگاه آزاد اسلامی اراک و کارشناس ارشد رشته نمایش کارگردانی و مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد واحد اراک است. زندگی هنری خداپناهی او در سال ۱۳۷۸، از فارغ التحصیل شدن از کارشناسی، به صورت حرفه ای وارد کار شد. اولین تجربه تله تئاتر «کشتی نوح نوح نوح نوح نوح پس از آن به دنبال آن بود که در نتیجه پس پس پس پس پس و و و و و و و و و بود بود نوح نوح نوح نوح نوح نوح».

رامتین خداپناهی از بازیگران سریال گیلدخت
رامتین خداپناهی از بازیگران سریال گیلدخت

محمود پاک نیت در نقش تقی خان

محمود پاک متولد ۱۰ دی سال ۱۳۳۱ از استان فارس بازیگر سینما و همسر مهوش صبرکن بازیگر است. پاک‌نیت در حسام بیگ سریال روزی روزگاری درخشید پس از آن در فیلم سریال‌های بسیار در نقش‌های متفاوت ایفای نقش است.

محمود پاک‌نیت بازیگری است که هر نقشی چه و چه منفی را به بهترین باورپذیرترین حالت بازی می‌کند. از حسام بیگ راهزن گرفته تا نقش یعقوب پیامبر! او را در تلویزیون می‌بینیم و در همسر بازیگرش مهوش صبر کن به عنوان زوج هنری وفادار از او یاد می‌کنیم.

محمود پاک نیت از بازیگران سریال گیلدخت
محمود پاک نیت از بازیگران سریال گیلدخت

سعید چنگیزیان در نقش آصف میرزا

سعید چنگیان تاریخ 22 آذرماه 1356 در شهر سمنان آمد و در کودکی شخصیت آرامی داشت و از آن، سفر کردن را دوست داشت و زمان را در دنیا این زمینه هم از استعداد زیادی که می خواستند. تحصیلات دانشگاهی چنگیزیان سعید چنگیزیان در رشته گرافیک هنرستان امیر کبیر سمنان مدرک خود را می گیرد و می گوید به هنر می پردازد و به ویژه نقاشی علاقه زیادی داشت به همین دلیل رشته گرافیک را هنرستان خواند و در دو و تئاتر پس از شرکت. در کنکور قبول شد اما در نهایت به تحصیل در تئاتر پرداخت و موفق به کسب مدرک شد. او از دانشگاه سینما در رشته کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده است.

سعید چنگیزیان از بازیگران سریال گیلدخت
سعید چنگیزیان از بازیگران سریال گیلدخت

شقایق فراهانی در نقش مهربان‌بانو

شقایق فراهانی متولد 2 مرداد 1351 در تهران بازیگر ایرانی است. دیپلم گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی گرفته و فارغ از نقاشی از دانشگاه آزاد است فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، بازیگران سینما و تلویزیون تلویزیون است. .

او با حضور کوتاه در فیلم لیلا وارد عرصه سینما شد. وی در فیلم چتری برای دو نفر انتخاب های خود را به نمایش بگذارید. بازی او در این فیلم کاملا بر بازی بازیگران مقابلش رضا کیانیان و هدیه تهرانی برترشداش. شقایق فراهانی بازی بسیار خوبش در پروانه سطح بین المللی هم موفق شد فیلم را به دست آورد.

شقایق فراهانی از بازیگران سریال گیلدخت
شقایق فراهانی از بازیگران سریال گیلدخت

نظریه پریوش در نقش طاووس‌الملوک

نظریه پریوش متولد ۳ بهمن ماه ۱۳۴۸ در شهرستان گچساران است. وی در نقش هایش خیلی وسواس به خرج دهد و برای همین است تا امروز در هر فیلم سریالی که بازی کرده است با مخاطبانش ارتباط برقرار کند و در خاطره ها ها.

نظریه پریوش سال ۱۳۶۹ اولین کار بازیگری خودش را در سینما شروع کرد اما دلیل سخت گیر بودن او در هنر و سینما باعث شد او برای فیلم بعدی اش ۵ سال صبر کرد و با فیلم پدر کارگردانی مجید مجیدی در سال ۱۳۷۴ یک چهره شاخص در بازیگری سینما درخشید.

نظریه پریوش از بازیگران سریال گیلدخت
نظریه پریوش از بازیگران سریال گیلدخت

فریبا متخصص در نقش احترام سادات

فریبا متخصص در 1 مرداد ماه سال 1340 در بروجرد متولد شد. کار هنری خود را از سال 1360 با تئاتر آغاز کرد.
او فعالیت را در تلویزیون و رادیو به ترتیب از سال های 1362 و 1368 آغاز کرد در سال 1370 به عرصه سینما راه یافت. وی در سال 1370 موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی شد. .
او در شهرزاد ایفای نقش کرده است وی در رادیو نیز به عنوان نمایش های رادیویی و دوبلر فعالیت می کند.
فریبا متخصص از بازیگران سریال گیلدخت
فریبا متخصص از بازیگران سریال گیلدخت

 

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.