از ساخت ماهواره با چاپگر سه بعدی تا قرار دادن آن در مدار زمین تنها در ۹۰ دقیقه – بازیگرها

این مقاله، از ساخت ماهواره با چاپگر سه بعدی تا قرار دادن آن در مدار زمین تنها در 90 دقیقه، برای اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

محققان اسپانیایی راه حلی سریع برای برقراری ارتباط پیدا کرده اند. آنها می توانند یک ماهواره ارتباطی را تنها در 90 دقیقه مستقر کنند.

هنگامی که یک موقعیت اضطراری رخ می دهد، برقراری ارتباط از راه دور دشوار و دشوار می شود. اما اکنون محققان دانشگاه اوبرتادی در کاتالونیا با استفاده از چاپگر سه بعدی راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند.

امروزه همه چیز از سرگرمی گرفته تا ارتباط با خانواده و دوستان نیازمند اینترنت است که از طریق سیم یا بی سیم ارائه می شود. اینترنت پهن باند آنقدر گسترده شده است که تا زمانی که وجود نداشته باشد، به اهمیت آن پی نمی بریم.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • تولید مودم های 5G بسیار دشوار است. حتی برای اپل
  • سری Magic 6 به اتصال ماهواره ای انحصاری Honor مجهز خواهد شد
  • ماهواره پارس 2 چه ویژگی هایی دارد؟ معرفی ماهواره جدید شناسایی ایرانی

با پرینتر سه بعدی ماهواره بسازید

پس از فوران های آتشفشانی در تونگا و حمله روسیه به اوکراین، ارتباط اینترنتی مردم محلی مختل شد تا اینکه ایلان امکان اتصال با استفاده از شبکه ماهواره ای اینترنتی Starlink را فراهم کرد.

اکنون یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی کارلوس مونزو سانچز از دانشکده محاسبات، چند رسانه ای و ارتباطات از راه دور در دانشگاه اوبرتا در کاتالونیا نشان داده است که چگونه می توان یک نانوماهواره را تنها در 90 دقیقه با استفاده از بالون هوای گرمی که Dagh برای برقراری ارتباط در مناطق آسیب دیده به کار برد، چاپ سه بعدی کرد. حوزه.

راه اندازی این سیستم نسبتاً ساده به نظر می رسد. این ماهواره از سه جزء تشکیل شده و از فناوری رادیویی برد بلند (LoRa) تشکیل شده است. این نانوماهواره قابلیت مجهز شدن به سلول های فتوولتائیک را دارد که به آن اجازه می دهد برای مدت طولانی به کار خود ادامه دهد.

با پرینتر سه بعدی ماهواره بسازید
با پرینتر سه بعدی ماهواره بسازید

دو عدد از این ماهواره ها روی زمین قرار دارند و نیاز به ارتباط اضطراری دارند. در مرحله بعد، یک چاپگر سه بعدی برای ساخت یک نانوماهواره، که با نام (Cubesat) نیز شناخته می شود، و یک بالون هوای گرم برای قرار دادن آن در هوا مورد نیاز است.

این taswara به عنوان یک تکرار کننده عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد با اتصال دو ایستگاه زمینی به یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، تاساوا می تواند GPS را برای کمک به مکان یابی و بازیابی پس از از سرگیری سیستم های ارتباطی عادی حمل کند.

مونزو می‌گوید: «راه‌حل ما برای ارائه خدمات سریع در سناریوهای پیچیده طراحی شده است و به همین دلیل است که سهولت اجرای آن را بر استفاده از آن به عنوان راه‌حل مخابراتی در شرایط عادی، که زیرساخت‌های دیگر مناسب‌تر هستند، اولویت داده‌ایم.»

مسیر پرتاب این تاسوها را می توان با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و با استفاده از شبیه سازی های کامپیوتری ترسیم کرد. محققان تاساوا را به دلیل اندازه کوچک و سهولت استقرار و بازیابی آن انتخاب کرده اند.

پس از اختراع این ماهواره، محققان دانشگاه اوبرتادی کاتالونیا (Uoc) در تلاش برای کاهش بیشتر زمان استقرار و افزایش تعداد موقعیت هایی هستند که می توان از این روش استفاده کرد. به کاهش وابستگی به ثروتمندترین فرد جهان (الون ماسک) و شبکه Starlink کمک می کند.

یافته های این تحقیق در مجله Aerospace منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

  • در گوشی های جدید Honor، برنامه ها با حرکات چشم باز می شوند
  • مذاکره اسرائیل با استارلینک برای دریافت اینترنت ماهواره ای
  • اینترنت موبایل ماهواره ای در پایان سال 2024 وارد می شود!
  • مشخصات هواوی Nova 12 فاش شد ارتباط 5G و ماهواره ای دو طرفه!
  • سامسونگ به طور رسمی از ویژگی ارتباط ماهواره ای در گلکسی اس 24 خبر داد
  • اینترنت ماهواره ای Starlink برای همه گوشی ها در سال 2025 وارد بازار می شود
  • پایان همکاری کوالکام با ایریدیوم؛ پروژه اتصال ماهواره ای در گوشی های اندرویدی متوقف شده است

نظر شما در مورد با پرینتر سه بعدی ماهواره بسازید چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات بنویسید. دو برابر اشتراک گذاری

این مقاله، از ساخت ماهواره با چاپگر سه بعدی تا قرار دادن آن در مدار زمین تنها در 90 دقیقه، برای اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.