فضاپیمای بدون سرنشین چین سفر خود را برای جمع آوری خاک ماه – بازیگرها آغاز می کند

O5J5TCK2ZFO2DD5MILOLFNG7JE

مقاله سفر فضاپیمای بدون سرنشین چین برای جمع آوری خاک ماه برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

چین دیروز در یک ماموریت جسورانه و آینده نگر، یک فضاپیمای بدون سرنشین را برای حدود دو ماه به ماه فرستاد. هدف فضاپیمای بدون سرنشین چینی از این ماموریت جمع آوری نمونه های سنگ و خاک از نقاط دورافتاده ماه و بازگرداندن آنها به زمین است. به گزارش رویترز، این عملیات بی سابقه نشان دهنده پیشرفت چین در زمینه فضاپیماهای بدون سرنشین است و اولین بار است که کشوری چنین ماموریتی را انجام می دهد.


بیشتر بخوانید:

  • بررسی های ناسا برای اولویت بندی پروژه ها به دلیل محدودیت های مالی
  • هابل سی و چهار ساله شد. او عکس بی نظیری از سحابی دمبل کیهانی را ثبت کرد

فضاپیمای بدون سرنشین چینی

در راستای این ماموریت، چین از موشک لانگ مارس 5 با کاوشگری به نام چانگ 6 استفاده کرد که در ساعت 9:27 به وقت گرینویچ از مرکز پرتاب فضایی Wenchang در جنوب جزیره هاینان به فضا پرتاب شد. این کاوشگر قرار است در حوضه آیتکن در قطب جنوب فرود بیاید. Chang'e 6 قرار است نمونه هایی از سنگ ها و خاک ماه را جمع آوری کند و آنها را به زمین بازگرداند.

این عملیات نقطه عطفی در برنامه اکتشاف فضایی چین محسوب می شود. در اوایل سال 2018، چین موفق شد مأموریت ماه “چانگ 4” را انجام دهد که در سمت دور ماه فرود آمد. علاوه بر این، در سال 2020، با مأموریت «چانگ 5»، نمونه‌هایی از خاک ماه به زمین بازگردانده شد. این بار، با ماموریت Chang'e 6، چین اولین کشوری خواهد بود که نمونه هایی را از نقاط دور ماه به زمین باز می گرداند.

در مراسم پرتاب این موشک، محققان، دیپلمات ها و مقامات سازمان های فضایی کشورهای مختلف از جمله فرانسه، ایتالیا، پاکستان و اتحادیه اروپا حضور داشتند و محموله های هر یک از این کشورها نیز به همراه چانگ به ماه ارسال شد. 6. تحقیق.

بیشتر بخوانید:

  • اوپنهایمر کیست؟
  • پروژه منهتن چیست؟
  • فسفر سفید چیست؟

مقاله سفر فضاپیمای بدون سرنشین چین برای جمع آوری خاک ماه برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.