علت مرگ ایرج تنظفی چه بود؟

فوت ایرج تنظیفی چه بود؟

ایرج تنزیفی هنرمند، نقاش و مجسمه ساز پیشکسوت و بنیانگذار استفاده از مس فلزی و فلزکاری ایرانی در مجسمه سازی مدرن دارفانی را وداع گفت.

طنزفی هنرمند، نقاش و مجسمه ساز پیشکسوت و بنیانگذار استفاده از مس فلزی و فلزکاری ایرانی در هنر مجسمه سازی مدرن کشور، هفته گذشته به دلیل عارضه قلبی و پس از معاینه و معاینه در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بستری شد. پزشکان برای بهبودی کامل وی انجام عمل قلب را ضروری دانستند، این هنرمند صبح امروز جمعه 30 بهمن ماه درگذشت.

زنده‌یاد تنزیفی در سال 1317 در گرگان به دنیا آمد و تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رساند. این هنرمند می دانست چگونه با شرکت در مسابقات هنری و کسب مقام اول از دوران تحصیل استعداد خود را به همگان نشان دهد.

طنزفی در دهه 1950 با برپایی نمایشگاه های متعدد نقاشی به عنوان یکی از هنرمندان برجسته کشور نام خود را بر سر زبان ها انداخت. او در این سال ها با سبک نقاشی سوررئالیستی و نوعی بیان تلخ اعتراض اجتماعی به یکی از برجسته ترین هنرمندان کشور تبدیل شد.

این هنرمند در اواخر دهه 1950 پس از آشنایی با صنعت مس ایران و توجه به ارزش‌های نهفته آن، با استفاده از اشکال رایج در ابزارهای عامیانه ایرانی مانند لگن‌ها و دکورهای مسی، به خلق مجسمه‌های مدرن پرداخت.

طنزفی همچنین در دهه 1960 نقاشی هایپررئالیستی را در ایران ترویج کرد.

نقاشی هایپررئالیستی نوعی نقاشی است که طبیعت را به شیوه ای دقیق تر از ثبت تصویر با دوربین نمایش می دهد. این گرایش هنری کاملاً در تضاد با هنر نقاشی انتزاعی است که گرایش غالب هنرمندان کشور در دهه های 60 و 70 بود.

طنزفی از دهه 70 تاکنون علاوه بر مجسمه سازی، مجموعه ای از نقاشی ها را با الهام از جنگ تحمیلی و تأثیرات روانی آن کشیده است.

این مجموعه با نام Man of War، Bone of Stone ساخته شده است و تابلوها با تکنیک هایلایت برد نقاشی شده اند. این آثار زبان نمادین خاص و منحصر به فردی دارند.

طنزفی علاوه بر درخشش در عرصه نقاشی و مجسمه سازی، در تدریس و انتقال دانش هنری خود به نسل های بعدی نیز حضور فعال داشته و به عنوان استاد مدعو در دانشگاه های هنر و صنایع دستی دانشگاه اسلامی ایران فعالیت داشته است. آزاد و سالها تربیت معلم.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=54319

(برای کپی روی لینک کلیک کنید)

علت مرگ ایرج تنظفی چه بود؟ اولین بار در سایت بازیگرها. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.